Bijzondere periode

A

Anoniem

Guest
Zoals eerder gepost op dit forum zijn mijn vriend en ik onlangs gestopt met de pil om voor ons eerste kindje te gaan. Omdat ik dit zo'n bijzondere periode in ons leven vind ben ik begonnen met het bijhouden van een soort dagboekje. Ik schrijf niet iedere dag iets (daar heb ik ook helemaal de discipline niet voor) maar zo nu en dan zet ik er iets in. Wat deze beslissing met ons doet, hoe we het ervaren en straks hopelijk hoe de zwangerschap verloopt. Lijkt me zo leuk dit later weer terug te lezen! Er gebeurt nu zoveel wat je niet wil vergeten! En misschien kan later ons kindje lezen hoe het allemaal begon! (of is dit een beetje te idealistisch;)?)
Zijn er meer meiden die dit doen?? Of dit misschien zelfs van hùn moeder hebben?

Ik heb wel een zwangerschapsdagboekje bijgehouden toen ik zwanger was van de eerste, leuk voor haar en ook leuk voor mijzelf als er evt. een tweede komt, om te kunnen vergelijken ;-) Ook daarin ruimte voor overpeinzingen en ideeen over hoe het zou worden met een kindje. Leuk, leuk...

Mijn moeder had het ook gemaakt vroeger, maar kon het nergens meer vinden, dat vond ik wel jammer, zeker toen ik zelf zwanger was.

Wenser

Ja precies! Dat vind ik dus ook:) Wat jammer dat je het niet meer kun vinden! Zeker als je zwanger bent is het idd leuk om te lezen hoe je moeder dat toen ervaarde, achteraf is toch altijd anders!

I hou ook een dagboek bij, heel leuk om alles erin te schrijven en ook later voor later!!!

Mijn moeder heeft een dagboek voor mij bijgehouden totdat ik naar de middelbare school ging. Dit is echt zo geweldig, en ik herken veel van de oudste erin.
Ik heb het geprobeerd om het te doen maar ben niet zo goed in schrijven. Of er idd ook de tijd voor te nemen. Wel heb ik zo'n fotoalbum met speciale momenten.
Hoe het voor een jongen is om dit later te lezen en of het gelezen word weet ik niet maar ik denk dat iedere zwangere vrouw het leuk vind te weten hoe het voor haar moeder geweest is.

groetjes nancy

hoi,
ik heb het bij mijn twee kinderen gedaan, en nu ik weer probeer zwanger te worden, ben ik weer begonnen.

je vergeet toch sommige dingen, en zo kan je geheugen weer even opfrissen.
en stel dat er wat gebeurt met mij dan is er toch nog wat informatie over bepaalde dingen.bv zwanger worden, kinderjaren.

hartstikke leuk dus!

Terug
Bovenaan