billen drama

Hallo allemaal,

wij hebben sinds vanmiddag echt een enorm probleem met onze dochter van ruim 2...
Ze begon vanmiddag te huilen toen ze poep in haar luier had. Ik ben haar gaan verschonen(het was poepluier nummer 4!!) en bij het uit doen zag ik het al, knalrode billen, ze gilde het werkelijk uit. Ik wist niet hoe ik haar moest schoonmaken zonder haar teveel pijn te doen en heb met een washandje gedept, helaas werden haar billen er niet schoon van en ik kon alleen nog maar bedenken dat ik haar in een lauw bad kon zetten.....ik kan jullie niet vertellen hoe haar huil door merg en been is gegaan, ik moest haar neer duwen en ze gilde het werkelijk uit. Nu is het inmiddels heel laat en heeft ze nog 4 poepluiers meer geproduceerd met telkens hetzelfde drama...mijn man en ik weten inmiddels meer wat we met haar aan moeten als ze weer zo gepoept heeft, het is noodzakelijk dat ze verschoont word maar ze wil het liefst meteen weer een luier aan..
Sudocreme werkt tot nu toe niet en de reden waardoor ze zoveel poept is me ook een raadsel, ze heeft niets vreemds gegeten dus misschien is het een kiesje die door moet komen.

hebben jullie tips om dit probleem snel en zonder al te  veel pijn voor haar op te lossen?

bedankt en de groetjes Odette
 
Hi,

Ten eerste: STOPPEN MET SUDOCREME!!!! Op hele geïrriteerde billetjes doet dit ontzettend zeer.....
Bij de apotheek kan je Spruijt Boorzuur zalf krijgen die vrij snel werkt en niet prikt. Er zit zink, teer, vaseline ed in waardoor de uitslag sneller wegtrekt en de billen beter beschermd worden.
Om haar billen goed schoon te maken en te ontsmetten kan je haar in een badje met biotex zetten, dit werkt vaak nog beter dan bijvoorbeeld soda.
Met erge poepbroeken heb ik ook wel eens gewoon onder de douche schoongemaakt... hoef je niet zo te vegen of te wassen.... water haalt het meeste al weg.
Als het kan zoveel mogelijk zonder luier laten rondstappen.... of met een fohn de billen goed drogen (let op temperatuur) Juist omdat je er dan niet aan hoeft te komen om de billen goed droog te maken, willen ze dat nog wel eens accepteren.
Zalf op de billen doen, doe ik met die erge uitslag altijd met een spateltje. Op je vingers zit altijd wat zout en bacteriën die in de wondjes kunnen prikken....

Succes, Nynke
 
hoi Nynke,

Ik zal maar stoppen met sudocreme, Isabelle geeft zelf al aan dat het au doet...vandaag was het weer zo laat, ik ben  echt wel een beetje radeloos als ze al huilend aan komt met de woorden mama poepie(wijzend op haar broek) Het is zooooo zielig, ik zou het wel van haar willen overnemen!!! Ik zal haar morgen in een sodabadje zetten(als ik het in mijn eentje voor elkaar krijg) en maandag meteen die creme halen bedankt voor je reaktie

Groetjes Odette
 
Succes, weet hoe je je voelt... mijn meiden zijn allergisch en hebben hierdoor ook heel snel last van luieruitslag (tot bloedens aan toe, binnen één luierwisseling).

De spruijt boorzuur zalf werkt echt goed, waar andere zalfjes het laten afweten doet deze zijn werk.

Als het badje niet lukt, maak er dan geen drama van hoor! Ik EHBO regelmatig en ik weet dat Biotex (groen) niet prikt en goed schoonmaakt. Soda is iets minder ontstmettend, maar vroeger deden mijn ouders alles met soda schoonmaken en het werkt ook. Dettol zou ook nog kunnen, maar vaak stukken duurder dan biotex....
Wel even naspoelen en dan goed droog maken (fohn had ik al genoemd geloof ik). Belangrijk is gewoon nu dat het niet prikt.... de billen doen al pijn genoeg!!!

Succes nogmaals en misschien lees ik hier nog hoe het afgelopen is...

Groetjes Nynke
 
Ik heb hele goede ervaringen met Bepanthen creme (o.a. verkrijgbaar bij etos). Werkt snel om de geirriteerde of licht beschadigde huid te herstellen.
Heb je inmiddels al een idee waar al die poep vandaag komt?
Sterkte hoor, het is heel erg zielig voor je dochtertje!
 
Hallo allemaal,

Nou er prijkt een prachtige kies in de bovenkaak van Isabelle!!! Het aantal poepluiers is weer terug naar 2 op een dag en de billen zijn weer roze. Gelukkig maar want ik werd een beetje wanhopig van de pijn die ze aangaf. Een vriendin van mij uit belgie heeft vandaag speciale zalf mee genomen die ze daar gebruiken bij pijnlijke billen. Volgens haar werkt deze zalf heel goed, ik hoop hem voorlopig niet nodig te hebben maar wel handig dat ik hem heb. Daktozin pasta heet hij en er staat bij dat het speciaal voor diaper rash is.

groetjes Odette
 
Hoi,

Mijn oudste dochter had vroeger heel vaak luieruitslag en zo af en toe was het ook open. Bij haar, en naderhand ook bij ons jongste, hielp de luieruitslagcreme van Weleda heel goed. Het verzacht direct en binnen 2 dagen waren haar billetjes weer heel.
Mijn dochter had ook in de winter altijd een heel schraal gezicht. Ook daar hebben ze van Weleda hele goede creme voor.

Succes !

 
Terug
Bovenaan