Billenschuiver

Vraagje.

Mijn buurjongen is bijna een jaar en kan (nog) niet kruipen. Hij kan wel al een aantal maanden zittend op zijn kont de hele kamer door. Zijn ouders zetten hem altijd op zijn kont neer. Nu vraag ik mij af, als je dat altijd zo doet, dan kan een kind toch nooit leren kruipen? Ze leggen 'm ook nooit neer en hij kan zich dan ook niet omrollen. En dat altijd maar zitten, zou dat niet slecht zijn voor de heupjes? Ze zetten 'm altijd op zijn kont omdat ie niet wil liggen...

Wat denken jullie?

hoi

ik heb zelf een zoontje van 8 maanden hij kan wel zitten en rollen

ik loop al een tijdje bij de fysio voor ze voorkeurshouding dat is nu goed

maar we   kwamen ook achter dat damian op ze buik het helemaal niet leuk vind

ik heb aardig wat oefeningen gekregen maar ze buik blijft niet leuk

toen vroeg ik over het kruipen het is wel beter als een kind gaat
kruipen voor ze motorische ontwikkeling ze zei ook als het kind echt
niet wilt dan kan je daar niks aan doen   maar je moet je kindje
wel af en toe op ze buik leggen neerleggen

want hoe moet ook leren om zelf te gaan zitten en daar heeft hij ook ze
armpjes voor nodig en dat   rollen heeft dat kindje nooit op
ze   rug gespeeld en geprobeerd om op ze zij te gaan spelen???
succes ermee

Onze oudste was ook een billenschuiver en heeft nooit gekropen. Ik legde haar wel op haar buik, maar zodra ze zelf kon gaan zitten, deed ze dat meteen om vervolgens op haar billen de kamer door te gaan.
Op het CB deden ze wel moeilijk, maar ik kan niet zeggen dat ze er problemen door heeft gekregen.

dit kindje kan niet zelf gaan zitten omdat het nooit wordt neergelegd. Alleen in bed. Verder echt nooit. Zodra hij los kon zitten werd hij altijd op zijn billen neergezet. Hij kan dus nog steeds niet omrollen (als dat 's nachts per ongeluk een keer gebeurt dan is het brullen omdat ie niet terug kan) en dus ook niet leren zelf te gaan zitten.

Ik heb wat zitten kijken op internet en het schijnt zo te zijn dat deze kindjes (die dus niet hebben geleerd zelf te gaan zitten) pas heel laat gaan lopen. Tussen de 18 en 30 mnd. Ze lopen in de grove motoriek erg achter.

Ik heb al wel eens tegen ze gezegd wat ik denk (dat een kind op die manier diverse dingen niet kan leren), maar het interesseert ze niks. Als het kind maar niet huilt en dat doet het wel als het neergelegd wordt.

hoi
ten eerste tja het is hun kind dus waar maak je je druk om niet om je aan te vallen hoor maar ieder doet het toch op zijn of haar manier en je bent er tenslotte geen dagen bij of wel??/
mijn zoontje is nu 10 maanden en is absoluut geen buikligger want ik ook probeer meneer draait zijn eigen weer terug daar in tegen vindt hij zitten het einde.
het is zoiezo en tragertje wat betreft de ontwikkeling.maar ja ik heb zelf het idee dat die van mij ook een billenschuiver wordt.
tja okee dan lopen ze maar wat later iedere kind doet het toch op zijn of haar manier.
liefs mij

Terug
Bovenaan