billenschuiver

Hoi,
Mijn zoontje van bijna 10 maanden wil niet kruipen. Wel zit hij op handen en knieën, beweegt heen en weer maar het kruipen lukt niet.
Sinds een paar dagen kan hij zelfstandig zitten en heeft uitgevonden dat hij, ook door te schuiven vooruit kan komen. Dit doet hij met licht gebogen benen, buigt zich helemaal voorover en duwt zich dan met zijn armen af.
Nou is er al, door de arts bij het consultatiebureau, opgemerkt dat hij erg flexibel is in zijn heupen. Heeft iemand een idee of dit billenschuiven kwaad kan?
Alvast dank voor de reacties!
 
Hoi Leentje,

Geen zorgen, ik dat deed zelf vroeger ook heel lang! Tis natuurlijk ook een supermanier voor een kind om de wereld om zich heen goed te kunnen bekijken en tegelijkertijd zich voort te bewegen zonder dat z'n knieën steeds over de vloer schuiven en z'n handen niet vrij zijn natuurlijk ;)


 
Hoi Leentje,

Misschief als je baby van billenschuiven naar de eerste stapjes gaat is dit wel gaaf: https://www.loopwagen-kopen.nl

Diverse duurzame loopwagens en loopauto's. De perfecte begeleiding van de eerste stapjes en wellicht houd je zoontje daarna op met billenschuiven!
 
Hoi hoi ik heb zelf een billen schuiver gehad tot ze met 15 maanden ineens liep dus maak je geen zorgen!!

Ze doet nu wel eens kruipen op haar knietjes weetje als ze het niet willen doen dan niet simpel zat

Groetjes
 
Terug
Bovenaan