Binnen 1 maand zwanger na de pil

Hallo allemaal

ik ben 4 mei gestopt net de pil en ben 1 week terug erachter gekomen dat ik zwanger ben. op dit moment weet ik niet hoe ik me moet voelen. tis zo snel gegaan vergeleken met mijn eerste. bij de eerste duurde het 8 maanden. toen ik met de pil stopte ging ik ervan uit dat het zkr 3maanden zou duren. Wat mij onzeker maakt is mijn studie. ik studeer nog en zit in me laatste jaar. in september ga ik afstuderen. en als alles goed gaat ben ik in februari afgestudeerd.maar ik ben uitgerekend op 8 feb 2014. Ik hoop dat dit geen nadelen zal hebben op me studie. hierdoor voel ik me zo onzeker. Ik weet gewoon niet hoe ik me moet voelen.
 
Hee meid,

Allereerst van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!! Begrijp dat je gevoelens een beetje tegenstrijdig zijn op dit moment maar ik begrijp wel uit je schrijven dat jij en je vriend/man er bewust voor hebben gekozen om met de pil te stoppen en in verwachting te raken.....wat dat betreft kan je er nooit vanuit gaan dat het lang of kort duurt.

Misschien hadden jullie dan beter nog een paar maanden kunnen wachten maar goed dat is achteraf. Het komt allemaal vast wel goed, neem het met de dag maar probeer wel te genieten hoor. Het is zo bijzonder (dat weet je natuurlijk) en voor je het weet is jullie kleine frummeltje geboren.

Liefs Lynn. (tweeling mama Nov'12)
 
hey hey

Gefeliciteerd met je zwangerschap. Het zal even pittig zijn.
Zelf heb ik een studie gedaan tijdens mijn eerste zwangerschap. Met wat voorwerken was het goed mogelijk om het te combineren. Praat op je studie met een docent, zij hebben dit vast vaker mee gemaakt en kunnen je vertellen welke mogelijkheden er zijn om toch af te studeren. Succes!
 
hey hey

Gefeliciteerd met je zwangerschap. Het zal even pittig zijn.
Zelf heb ik een studie gedaan tijdens mijn eerste zwangerschap. Met wat voorwerken was het goed mogelijk om het te combineren. Praat op je studie met een docent, zij hebben dit vast vaker mee gemaakt en kunnen je vertellen welke mogelijkheden er zijn om toch af te studeren. Succes!
 
gefeliciteerd hulya,

Het is inderdaad misschien een beetje onverwachts maar het is nu niet anders dus ervan genieten en niet zoveel zorgen maken,je studie zal opzicht wel kunnen alleen ivm je bevalling en laatste examen dat is wel moeilijk in te schatten hoe dat zal gaan maar herkansingen zijn er altijd en een wondertje in je armen hebben is iets waar sommige al jaren voor bezig zijn en dromen maar nog niet deze kans hebben gekregen...
veel succes en welkom bij de februari mama''s

groetjes Miymiy
 
Hallo dames bedankt voor jullie reacties. We zijn idd bewust gestopt met de pil, omdat wij het idee hadden dat het langer zou duren. Nu ik er meer over praat begin ik het leuker te vinden dat ik zwanger ben. tis echt een wondertje. Heb gelezen dat 1 op de 10 vrouwen binnen 1 maand na de pil zwanger worden. In de familie heb ik tantes, neefjes en nichten die geen kinderen krijgen. ik moet me niet aanstellen eigenlijk. het wordt idd pittig met school, maar misschien kan ik wat regelen. Heb gelukkig de steun van mijn man en mijn familie.
 
Ik ken je probleem. Heb eind november mn eindgesprek maar ben ook eind november uitgerekend. Heb met school afgesproken dat dat eindgesprek sowieso doorgaat, al moeten ze er voor naar mn huis komen. Ik zorg er gewoon voor dat alles netjes op tijd is ingeleverd. Ik ben zo klaar met mn studie dat ik zelfs bereid ben om 10 minuten na de geboorte dat gesprek te doen, bij wijze van.... Laten we hopen dat dat niet hoeft ...
 
als eerste gefeliciteerd.

maar moet eerlijk zeggen dat ik het een raar berichtje vind.. je wil zwanger worden dus stopt met de pil maar nu ben je direct zwanger en is het een probleem omdat je je studie nog niet af hebt.

had je beter in die tijd een condoom kunnen gebruiken zo kon je lichaam wel ontwennen van de pil maar een zwangerschap even tegen gehouden worden..

wees blij dat je zo snel zwanger bent en zijn er vele die al maanden of zelf jaren bezig zijn of zelfs niet zwanger kunnen worden zonder medische hulp
 
Terug
Bovenaan