Binnen 3,5 maand na bevalling weer zwanger!!?

Haay allemaal,

Sinds 20 september 2015 ben ik moeder van m'n geweldige dochtertje waar ik met volle teugen van geniet. In de eerste periode na de bevalling werd mij geadviseerd al snel te kijken naar anticonceptie aangezien mij vriend en ik weinig moeite hoeven te doen om zwanger te worden (de eerste keer was al meteen raak haha!) maar ik wilde vooral genieten van m'n dochter en sloeg deze adviezen in de wind. Had ik nou maar geluisterd.. Sinds een week of 3 kreeg ik last van symptomen die ik herkende uit m'n eerste zwangerschap en voelde de buil al hangen! Ik keek het een tijdje aan maar besloot afgelopen zondag een test te doen. Deze bevestigde eigenlijk wat ik vermoedde. Ik ben weer zwanger! Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik met de situatie aan moet. Abortus is voor mij eigenlijk geen optie maar komt mijn dochtertje niet eronder te lijden, gaat het financieel allemaal wel lukken etc.. Ik twijfelde heel erg over wat ik moet doen en mijn vriend heeft elke dag een andere mening maar staat gelukkig achter elk besluit wat ik zou maken. Ik heb net op internet informatie opgezocht over abortus en kwam echt op een vreselijke site terecht! De site beschreef heel cru wat abortus precies inhoudt en de gevolgen voor zowel moeder als het geaborteerde kindje. Ik betwijfel of deze site is opgericht door een deskundig iemand met enige vorm van inlevingsvermogen en heb super veel spijt dat ik op deze site heb gekeken, ik raad dan ook niemand die twijfelt over abortus om deze site (abortus-info.nl) te bezoeken!! Maar door het bezoeken van deze site zijn mijn twijfels compleet weg en weet ik zeker dat ik de zwangerschap met alle liefde wil voortzetten. Zwaar zal het sowieso worden met 2 jonge kindjes maar niks is onmogelijk en voor je kinderen doe je uiteraard alles! Wat ik me wel afvraag, zijn er misschien moeders die ook kort na de bevalling weer zwanger zijn geraakt? Wat is jullie ervaring hiermee en hoe combineren jullie dat met de oudere kindjes?



Alvast bedankt voor eventuele reacties!
 
Bij mij zit er iets meer tussen. Precies 14 maanden na elkaar zijn onze kindjes geboren. Voor de oudste hadden we 7 hormoonbehandelingen gehad nlen heeft het 2 jaar geduurd voordat ik zwanger was. Wij hebben er dus bewust voor gekozen om snel weer met een hormoonkuur te beginnen. Dat was gelijk raak. Ze zijn nu 4 en 3 jaar oud. Was het pittig? Ja best wel. Maar als je ze nu samen bezig ziet, echt geweldig! Ze hebben veel aan elkaar en kunnen heel makkelijk delen, ze zijn  namelijk niet anders gewend. Ze missen elkaar ook echt als de een er niet is.

Nu moet ik er wel bij vertellen dat het eerste jaar van de tweede heel pittig is geweest. Hij huilde erg veel. Bleek extreem gevoelige darmen tw hebben en kon echt heel weinig verdragen. De oudste is in dat jaar aan zijn schedel geopereerd. Had dus ook extra aandacht nodig. En we leven allemaal nog hoor. Heb er geen moment spijt van gehad. Had zelfs gehoopt snel zwanger te worden van een 3e. Helaas na 2,5 jaar proberen waren we eindelijk zwanger. En dat eindigde in miskraam 4. Kort erop volgde miskraam nummer 5. Inmiddels zijn we bijna 3,5 jaar bezig.

Geniet van je wondertje en het komt echt goed. Financieel hebben wij het ook gered met 1 inkomen. Creatief denken en vooral aanbiedingen in de gaten houden. Ook marktplaats is een grote vriend van me.
 
mijn oudste 2 zitten 14 maanden uit elkaar. Het was idd druk maar ook gezellig 2 van die krummeltjes in huis. ik heb de oudste veel gebruikt als wandelende afstandbediening :) haal even luier, of spuugdoek etc. zij trots, ik blij! je komt er wel doorheen. jullie sociale leven ligt even stil, maar dat zij zo.  als ze wat ouder worden hebben ze dikke lol met elkaar. in het begin zijn de nachten pittig, maar zolang je er beiden maar voor gaat komt het wel goed. 1 doet de baby en de ander de nachtmerrie van de oudste. zoiets.
 
Het zal pittig worden, maar uiteindelijk hebben jullie er wel zelf voor gekozen, iedere vrouw weet dat ze meeeegaaa vruchtbaar is na een bevalling, vindt ik ook dat jullie er voor moeten gaan. 
Mij heb meteen een spiraal laten zetten toen het kon want ons lijkt het niks dat je sociale leven stil ligt. 
Veel succes en jullie komen er echt wel doorheen. 
 
Terug
Bovenaan