Binnen 4 maanden weer zwanger

<p>Lieve moeders, verzorgers ❤️</p><p>Nog meer moeders die toevallig binnen 4 maanden na hun bevalling weer zwanger zijn? Bij mij dus nu wel het geval maar waarschijnlijk het verdrietige nieuws dat de zwangerschap zich op dit moment aan het afbreken is. ( echo zegt 5 weken wij dachten 8 weken en al 3 dagen aan het bloeden) nu ben ik vooral bang dat mijn lichaam er gewoon na zo’n korte periode niet klaar voor was en het schuld gevoel groeit. <br /><br /></p>
 
Hey,
Wat ontzettend verdrietig! Zelf heb ik het ook meegemaakt, ik was 3 maanden na de bevalling opnieuw zwanger en bij de echo kwam het overeen met net 5 weken terwijl ik bijna 8 weken was, een ma dus. Twee weken afgewacht maar m’n lichaam stootte het niet zelf af dus voor een curettage gekozen. Het goede nieuws is wel dat ik 6 weken na de curettage opnieuw zwanger was en dit is goed gegaan, inmiddels een dochter van 14 maanden. 
Ik wil je heel veel sterkte wensen en hoop dat zodra je er weer klaar voor bent je snel een goede zwangerschap zult hebben!
 
Dat is inderdaad heel erg verdrietig. Maar er zit misschien wel wat in dat je lichaam er misschien nog niet klaar voor was. Volgens mij raden ze zelfs aan om 18 maanden te wachten. Nu ben ik zelf na 12 maanden weer zwanger geworden en ik merk ook veel sneller klachten als bandenpijn en pijn aan rug en bekken. Met 4 maanden was dat bij mij ook echt nog niet volledig hersteld. Dus niet echt een vergelijkbare situatie maar wel wat herkenning. Ik hoop dat jullie snel weer gezond zwanger mogen worden. En voor nu heel veel sterkte met dit moeilijke nieuws.
 
Wat moeilijk zeg. Het zou inderdaad kunnen dat je lichaam er nog niet klaar voor was, maar daar hoef je geen schuldgevoel over te hebben. Snap wel dat dat opkomt, maar jij kunt daar niks aan doen! Heel veel sterkte voor nu. En ik hoop dat het snel beter mag gaan voor je. 
 
Ze zeggen 9 maanden zwanger 9 maanden ontzwangeren en na 1 keizersnede 1 jaar wachten. Maar je hoeft je zeker niet schuldig te voelen want er zijn ook genoeg moeders die voor die tijd alweer zwanger zijn en bij wie de zwangerschap normaal verloopt
 
Terug
Bovenaan