Binnenkort HSG

Hallo!

Ik krijg binnenkort een HSG. Zie ik eerlijk gezegd best een beetje tegenop!

De 1e uitslagen die we hebben gehad waren goed. (zaadonderzoek, uitstrijkje en er is bloedgeprikt om te zien of er een eisprong is) Ze gaan nu dus dmv een HSG kijken of er andere 'problemen' zijn waardoor het zwanger worden niet lukt.

We proberen zwanger te raken sinds november 2004, vind het erg moeilijk om te zien dat om ons heen mensen  'zomaar' zwanger raken... Hopelijk zijn wij ook eens aan de beurt. Dat hoop ik voor alle meiden hier!!!!

Liefs Bloempje

Hoi bloempje,
ik ken jou nog wel van het andere forum.
Mijn vriend en ik zijn iets langer bezig dan jullie, augustus 2004. Ik had vandaag ook een berichtje geplaatst. Ik wilde graag even van het andere forum af.

Dus, jij ook nog niet zwanger. Jammer zeg. Ik hoop voor je dat je ook snel zwanger zult worden.
Het is niks aan om in de medische molen te zitten.
Om mij heen raken er ook steeds zwanger, maar dat is te verwachten.
Het is soms moeilijk, want je wilt zelf ook graag. Gelukkig heb ik het nu een aantal mensen verteld en daar krijg ik heelveel steun van. Ze weten ook dat ik vrijdag naar de gyn moet. Ze leven met me mee en dat geeft een goed gevoel. Wij staan er nu niet meer alleen voor. En dat is wel fijn. Alleen alle aandacht gaat nu naar mij, maar mijn vriend is er ook nog. Gisteravond begon hij daar over. Hij vind dat iedereen zich nu op mij richt, maar hij is er ook nog. Zo sneu. we hebben er heel veel over gepraat. Hij is de allerliefste en verdiend ook aandacht. Hij vind het ook moeilijk.

Ik wil proberen dat hij ook kan praten met anderen, maar hoe?
Ik heb dit forum ook nog, maar hij niets. Mannen praten er moeilijker over, met elkaar.
 Ik hoop snel eens weer iets te horen van je.

Lies van Gré

Hoi bloempje,

Wij zijn begonnen in november 2003. in november 2004 zijn we de medische molen ingegaan. Helaas voordat ik verder kon moest ik 13 kilo afvallen aangezien mijn BMI niet juist was, waardoor mijn cyclus erg onregelmatig was. Volgende week moet ik terug naar de gyn. en dan krijg ik waarschijnlijk ook de HSG test. Ik zie hier ook best tegenop maar aan de andere kant heb ik zoiets van; als dat goed is dan is er weer iets positiefs. Dan weet je ook weer zeker dat er verder niks aan de hand is.

Van een aantal vrouwen heb ik gehoord dat het niet al te pijnlijk is. Je moet het zien als menstruatiekrampen. Vooral erna. Nouja, ik probeer mij er in iedergeval doorheen te slaan.

Ik hoop voor je dat de test reuze zal meevallen.

groetjes

Nicole

Hi Bloempje, ik heb dat HSG onderzoek al gehad en vond het nog best meevallen. Ik had me nl. op het ergste voorbereid, omdat ik alleen maar had gelezen dat het heel pijnlijk was. Het is ook best even een hevige menstruatiepijn, maar het is echt maar heel even, misschien 2 minuten in totaal, en daarna was het bij mij ook wel ver over. Je moet je proberen goed te ontspannen, dan komt het best in orde.

Succes! Groetjes, Pleun

Terug
Bovenaan