Bio oil ervaringen

Sinds ik zwanger ben heb ik een hele droge huid. Vooral mijn gezicht en mijn handen zijn heel erg droog. En nu mijn buik ook steeds meer en meer groeit heb ik ook last van straie op mijn heupen. Nu raadde een vriendin aan om bio oil te gaan gebruiken. Maar toen schrok ik wel een beetje van de prijs. Dus ik vroeg me af of dit echt het geld waard is of dat er ook nog andere (goedkopere/betere) alternatieven zijn.

Xx Deeem (23w5d)

Hoi Deeem, er zijn verschillende alternatieven om te smeren met middeltjes. De een zweert er bij en de ander gelooft er helemaal niet in. Zelf ben ik van mening dat het belangrijk is, om zeker in je zwangerschap, je huid voldoende voedingsstoffen te geven door middel van veel vocht te drinken, maar zeker ook dagelijks in te smeren met een creme, lotion of een olie. Op aanraden van een vriendin gebruik ik Bio Oil al sinds week 6 dagelijks en vaak ook tweemaal daags en nu 32 weken in verwachting nog geen striae. Heb vanaf die tijd gedaan met 2x 200ml en nu aan de 3e fles begonnen. Op internet drogisterijensites wordt de olie aangeboden voor de helft en veel goedkoper dan bij de drogist. Groetjes

Hey hey. 
Ik smeer met gewone baby olie. Het is niet zozeer wat je smeert maar dat je je kleine bloedvaatjes in je huid stimuleerd. Dus gewoon lekker masseren. Je huid neemt misschien wel iets op maar het is natuurlijk geen spons. Anders dan kon je ook niet buiten in de regen lopen. 
Onder de douche masseer ik met babyolie en dat is eigenlijk het enige wat ik doe. Ik ben 35 weken zwanger van een tweeling en mijn huid is nog helemaal gaaf. 
Wel is het zo dat niet iedereen gezegend is met een 'makkelijke' huid. Dus niemand kan je garanderen of je striemen krijgt. De tijd zal het leren. Succes met smeren. Groetjes Irene 

Ik smeerde met de “bio oil”. Vd action deze vond ik zelfs fijner! Smeerde 4x op een dag door droge huid en een smal lijfje voelde mn de huid op mn buik zo strak (alsof ie elk moment kon klappen!!) Ik had zelf verwacht striae te krijgen want ik hoor vaak dat het niet uitmaakt of je smeert. Of ik had super mazzel! Maar het verzachtte wel enorm ?

Ik heb bio oil een tijd gebruikt voor littekens, striae en droge huid. Werkt echt ontzettend goed! Het is inderdaad redelijk prijzig, maar je doet best lang met zo'n flesje. En ik vind het zelf echt de moeite waard. 

Ik heb een litteken in mijn gezicht van een operatie en de plastisch chirurg zei destijds tegen mij dat het meer gaat om het smeren/masseren dan wát je erop smeert. Er is vrijwel geen wetenschappelijk bewijs dat littekencremes helpen, maar gewoon een fijne goede lotion om te smeren zal wel iets kunnen doen denk ik. 

Ik heb het ook 2 x per dag gebruikt tijdens m’n zwangerschap tot 37 weken geen enkele stria, toen ineens kreeg ik toch een beetje stria dus het zegt naar mijn gevoel niet zoveel. 

Ik gebruik zwangerschapsolie van de Weleda en vind hem heel fijn! Kon van de week een gratis flesje mama olie van het Kruidvat ophalen (€2,99) en die smeert ook oké. Bij Bio-oil koop je vooral het merk. Maakt niet uit wat je smeert, als je maar smeert (als je het nodig vindt...)

Terug
Bovenaan