biobim

hoi allemaal,

ik geef mijn dochter Saskia nu 15 weken borstvoeding. Ik heb   begrepen dat je vanaf 4 maanden rijstebloem door de voeding kan gaan doen. Nou heb ik ook begrepen dat rijstebloem niet goed mengt met borstvoeding. Ik las ergens iets over Biobim wat dit wel goed schijnt te doen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Groetjes Lineke
 
Waarom zou je BV mengen? Het helpt niet voor doorslapen o.i.d. en tot zes maanden (bij BV zelf negen) heeft je kindje geen aanvulling op de melk nodig. Ik heb zelf 6 maanden volledige BV gegeven en wilde er ook pap van maken voor het doorslapen. Maar dit heeft geen zin! Ik heb van iemand gehoord die het wel deed en haar kindje kreeg er vreselijke buikpijn van. Gewoon lekker BV geven hoor, is het beste!
 
Ons cb zei dat je best bv met gewone rijstebloem kunt mengen. Alleen wordt het weer wat dunner na een tijdje. Maar dat was normaal en geeft niks (maakt in de fles toch ook niet uit?)

Maar wij geven ook geen rijstebloem. Alleen bv. Daar heeft m'n zoontje (nu 6,5 mnd) genoeg aan. We zijn ook met 6 mnd begonnen met bijvoeden. Hij krijgt er nog maar heel weinig bij. Heeft gewoon al genoeg aan die 4 keer bv!
 
Hoi!

Je kunt biobim inderdaad goed mengen met BV. Biobim is te koop bij de meeste natuurvoedingswinkels.
Je moet natuurlijk zelf bepalen of je alleen BV geeft of toch ook start met pap. Het is nu eenmaal zo dat er kindjes zijn die al snel behoefte hebben aan lepelvoeding en het is dan voor een kindje erg frustrerend dat het alleen kan zuigen.
Maar ieder kind is anders.

Succes
 
Terug
Bovenaan