biologische opa

hallo,
mijn vriend heeft sinds zijn 8ste al helemaal geen contact meer met zijn vader.
en dat wil hij ook totaal niet. omdat hij toen die tijd mocht kiezen tussen zijn kinderen en zijn vriendin en hij koos voor zijn vriendin!!!!! ook hebben we besloten dat hij zijn kleindochter niet mag zien.

nu vraagt hij bij mijn schoonmoeder om een foto van alicia... wat moeten we doen? want eigenlijk vinden we dat hij er niet mee mag gaan pronken

Ik kan je niet zeggen wat je doen moet..... Je kan het van 2 kanten bekijken:

- hoe meer mensen er van haar houden hoe beter óf
- hij heeft zijn keuze gemaakt al die jaren geleden.......
Van dat laatste kan ik alleen maar zeggen dat het lang geleden is en dat mensen spijt kunnen hebben van hun eerdere keuzes. Ik zou dan wel willen dat ie die foto fijn aan jullie zelf komt vragen en het niet via je schoonmoeder speelt. (kan ie misschien zijn excuses ook eens aanbieden aan je vriend?) Maar goed, als ie Alicia ook niet mag zien heb je de keuze al gemaakt toch? Wel moeilijk dit soort dingen hé? Succes ermee!!
Liefz Esz

Ik zou zelf idd niet een foto via je schoonmoeder afgeven maar zelf contact zoeken.
Misschien dat hij er na al die jaren toch spijt van heeft en dingen graag anders wil doen.
Begrijpelijk dat er dan niet ineens heel goed contact komt maar gaat alles wel via jullie en niet via via.

Ik weet hoe gevoelig alles kan zijn, mijn ouders zijn ook gescheiden en opnieuw getrouwd en hebben geen contact met elkaar.
Weet dus goed wat er allemaal bij komt kijken wat voor pijn je er van kan hebben.

Probeer het vanuit alicia te zien, komt het haar ten goede als zij contact zou hebben met 'opa'?
Kan hij een positief aandeel leveren in haar leventje... zo bekijken wij het steeds en proberen daarvan uit te handelen,

Sterkte ermee,
Liefs Marina

Ik sluit me helemaal aan bij wat Marina schrijft. Stel de vraag: kan hij een positief aandeel in haar leven hebben of niet? En zo ja, wil je dat? Pas als je/jullie die vragen kunnen beantwoorden, weet je wat je met zijn vraag over die foto moet doen.

Ik heb zelf al 14 jaar geen contact meer met mijn eigen vader en - ook al wil hij wel contact - ik wil geen contact met hem. Ik wil hem niet in het leven van mijn kinderen, omdat hij zowel psychische als verslavingsproblemen heeft. Zo iemand komt niet in de buurt van mijn kinderen, dus dan is de keuze "snel" gemaakt.

Sterkte met het nemen van een beslissing.

hij heeft de keuze van mijn vriend geaccepteert en zoekt ook geen contact meer zelf. alleen nog over geld van mijn schoonzus.

@marina, ik denk niet dat het haar te goede komt want haar vader wil zijn vader niet zien. dus zal ik mee moeten naar een man die ik nog nooit heb gezien...

daarbij heeft ze gewoon 2 oma's en opa's en van mijn kant mijn oma en 2 opa's en van martins kant 1 oma.

Tja, aangezien de biologische vader van Caspar niets met hem te maken wil hebben, maar zijn 3 zussen (11 en 2 * 16) en broer (18) wel weet ik als geen ander hoe moeilijk dat soort situaties kunnen zijn. Er is geen zwart / wit of goed / fout. Het enige dat ik je kan adviseren: volg je gevoel, je hart, je intuitie. De enige die hierin een besluit kan nemen ben jij zelf (met je vriend). Niemand anders staat in jullie schoenen.

Terug
Bovenaan