Bioritme?

Hi, ik ben ruim 29 weken zwanger. Mijn kindje heeft echt zijn eigen bewegingspatroon. Komt pas in de loop van de ochtend op gang om tot 's avonds laat door te gaan. Vaak krijg ik het dan met een slaapmuziekje bij mijn buik wel rustig. Maar 's ochtend vroeg is het kindje heel erg rustig. Ikzelf ben juist een expliciet ochtend mens.

Weet iemand of het bewegingspatroon in de baarmoeder al iets zegt over het toekomstig bioritme van een baby?
 
Hoi,
Een kindje heeft in de buik idd al een bepaald slaap-wakker ritme, vaak is het zo dat als dde moeder druk is het kindje in slaap gewiegd wordt, dus juist jij als ochtendmens zal haar daardoor in de ochtend minder voelen.
Als het kindje geboren wordt blijft het patroon hetzelfde en gaat dat langzaam over naar een ritme zoals jullie zelf leven, vandaar dat baby's vaak in de avond veel wakker zijn, omdat voorheen de moeder dus rustig op de bank of in bed lag, dat zijn ook de momenten dat we onze kindjes veel voelen in de zwangerschap, dat is ook 1van de dingen die in het begin heel erg vermoeiend zijn, je kind heeft een bijna tegengesteld ritme in de buik en dat veranderd niet van het ene op t andere moment! Veel kindjes gaan de nacht 'doorslapen' zo rond de 3-6mnd, zolang heeft een kindje dus nodig om in een voor ons normaal ritme te komen!
Pff heel verhaal, hoop dat je het een beetje begrijpt, maar komt er dus op neer dat jou kind een nieuw ritme gaat ontwikkelen zodra het geboren wordt en dat dat dus anders is als nu in de buik!
Groetjes MJ
 
Hoi MJ, juist een heel duidelijke verhaal! Zo had ik het zelf nog niet bekeken, dat ik idd een ochtend mens ben, dan juist druk(ker) ben en daarmee het kindje in slaap wieg. Thx!
 
Ook mijn kindje heeft nu al een geheel eigen ritme. Vroeg in de ochtend, zo tegen 4:30- 5:00 voel ik hem bewegen in mijn buik en ook in de middag na 16:00 uur en laat in de avond (na 22:00 uur) is hij erg actief. Dat wordt dus wat, als hij straks geboren is. Ik ga er meteen aan werken om onze ritmes zo veel mogelijk op elkaar af te stemmen. Anders worden de nachten wel erg kort. Tegelijkertijd heb ik ook weer iets van 'k laat het over me heen komen. Mijn twee oudsten sliepen vrij snel door 's nachts, maar omdat die zwangerschappen al 15 en 12 jaar geleden waren kan ik me niet mee herinneren hoe zij tijdens de zwangerschap waren.
 
Terug
Bovenaan