Birgit ziekjes :(

A

Anoniem

Guest
haha al t tweede topic wat met "birgit" begint!

Alleen nu even wat vraagjes. Birgit is ziek, althans ze is al een poosje hangerig en vanmiddag was ze best warm : 38,3.. net kwam ze stilletjes tegen me aanliggen en viel in slaap.. Dat gebeurd dus nooit en nu dus in 3 dagen 2 keer! Ze heeft deze keer geen klap gehad, ze voelt nu erg heet aan.. Ze ligt nu op de bank onder een dekentje..
 Vanmiddag wilde ze haar boterham niet maar gelukkig wel een peer, en echt veel drinkt ze ook niet. Maar ze heeft vandaag 1,5 boterham een banaan, kiwi en peer op en BvB vanmiddag en een paar slokken sap.

Niet ergs dus, maar ze heeft nog nooit echt hoge koorst gehad, daar lijkt t nu wel op, mede door t slapen en t malen en naar kijken toen ze even wakker werd..

-Kan ik haar vanavond in bad doen? ik denk dat ik t oversla.. ligt aan hoe ze is
-Wat moet ik haar aandoen met hoge koorts? ze heeft zo'n fleece slaapzak met mouwen waar ze normaal nog een pyamaatje in aan heeft..
-paracetamol.. wel omdat ze dan bete slaapt, maar niet omdat ze moet uitzieken?

verder nog tips????

Stom he, bij anderen weet je meestal meteen advies te geven, aar aan jezelf ga je twijfelen...!

Nou doeggg Evelien

Hoi Evelien,

Ik herken dit wel hoor. Maaike heeft soms ook ineens hoge koorts zelfs al een keer 39.5. Wij geven haar dan altijd een zetpilletje als ze gaat slapen. Dan kan ze in ieder geval lekker slapen. We leggen haar eigenlijk altijd gewoon te slapen in dat waarin ze normaal ook slaapt maar misschien moet je iets minder aan doen. Te warm is niet goed dan kunnen ze hun warmte niet kwijt. Maaike slaapt op een kamer waar het nu ongeveer 17/18 graden is. In een pyjamaatje met een iets dikkere slaapzak zonder mouwen en dan alleen een lakentje.
In bad stoppen zou ik inderdaad maar een keer overslaan. Doen wij ook meestal.

Nog even ter geruststelling van jou. Bij Maaike is het vaak na een dag weer over hoor. Of ze moet ook verkouden zijn.

Vorige week heeft mijn kleine neefje van bijna 1 ook een dag vrij hoge koorts gehad en na een goede nachtrust (met behulp van paracetamol) was er bij hem niets meer aan de hand.

Groetjes en heel veel sterkte
Inge

Hoi Evelien,

Zielig voor die kleine Birgit dat ze zich niet lekker voelt. Ik zou ook voor de nacht gewoon een paracetamol geven zodat ze lekker kan slapen, overdag zou je het dan gewoon weer aan kunnen kijken. Met koorts hebben wij geleerd om ze in ieder geval niet te warm te kleden, en vannacht gaat het ook niet vriezen. Misschien geen extra deken voor vannacht maar alleen pyama en slaapzak? kusje voor je zieke meisje

liefs Linda

Bedankt voor de reacties..

T lijkt toch redelijk mee te vallen. Ze werd jammerig wakker, maar heeft een banaan op en 120 cc sap en 2 happen rijst. Ook kan ze nog lachen en begon net weer met de goudengids kapot te scheuren.. totdat ze me achter de pc zag zitten dus nu zit ze op schoot :)

Ik geef haar idd een paracetamolletje, en hoop op een rustige nacht. Ze is ook snip verkouden dus ik denk dat dat t is en geen griep. Ze is wel warm maar niet zo erg als vanmiddag op   de bank.

nou ik ga weer want madam wil ook typen
Evelien en gd       yy kvmsdgvdk;l/

zucht..
madam zit nu in slaapzak te spelen in de kamer!
Om 7u had ze toch 39,6! toen heb ik haar een paracetamol gegeven, maar na een half uur was ze nog aan t jammeren, toen had ze gepoept en daar zat wit in.. ze had 38,9 dus durf niet nog 1 te geven toch iets gezakt.. inmiddels beneden weer is t weer een ziek boefje. Ik laat r maar voor deze x

Ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken :-S

Evelien

Hoi Evelien,

Beterschap voor Birgit! Je kunt haar het beste niet te warm aankleden, straks voor het slapengaan en paracetamol geven.
En bied gewoon steeds slokjes water aan.

groetjes Maris

Hoi Evelien,

Zielig voor het meisje.... maar ik weet er alles van, want Jennifer had een flinke virus te pakken. En dit heerst ook op het moment onder de kleintjes...
Dit virus heeft griep-symptomen..hele hoge koorts, lamlendig...

Ik wil je niet laten schrikken maar Jennifer heeft 9 DAGEN koorts gehad tussen de 38,5 en 40 graden. Ben uiteraard ff met haar naar de huisarts geweest en hij heeft haar ff helemaal na gekeken en gelukkig niets ontdekt.. dus dan is het een virus!!!!

Jennifer heeft overdag en voor het slapen gaan een zetpil gekregen. Overdag wilde ze niet eten maar dronk gelukkig de hele dag door.
Heb haar 's nachts een romper, pyama en slaapzak zonder mouwen aangedaan, hierover een laken + deken. Maar soms als ik ging kijken waren haar haartjes wel een beetje nat en toen heb ik het deken alleen om haar beentjes gedaan. Ook de kamertemperatuur was zo 17 a 18 graden.

Na deze 9  dagen bank zitten en bumba, zandkasteel en sesamstraat kijken was het gelukkig helemaal over en at ze weer gewoon.

Nou ik hoop dat je wat aan me verhaal hebt. Hopelijk heeft jouw dochter dit NIET!!!

Succes meid!

Liefs Ilone

Nou de hoge koorts lijkt vannacht opgelost.. vanmorgen 37! Wel heeft ze nog niet echt trek, maar ze is druk aan het spelen en het kletsen dus ik denk dat t vankorte duur was... gelukkig!

bedankt voor alle reacties!

Terug
Bovenaan