bjorn is geboren..... rot bevalling gehad....

14 sept ,1 dag na de uitgerekende datum rommelde het een beetje s-ochtends...
s-middags verloor ik ineens bloed dus contact opgenomen met het ziekenhuis die zeiden dat ik meteen moest komen.
dus martijn uit zn werk gebeld en op naar het zh.
geen blaasontsteking maar HET BEGIN want ik had al 3 cm... (15.00 uur)
ik moest wel meteen blijven ivm de streptokokkebacterie en het bloedverlies.
martijn en ik hebben nog daar in het retaurant wat mogen eten maar ik moest in de rolstoel en als ik iets voelde accuut terug komen.
daar begonnen de harde buiken toch echt zeerder te doen dus weer terug.
om 20.30 had ik al 5 cm!!!!!!! toen begon het ook steeds serieuzer te worden, ik kreeg anti biotica via infuus ivm de streptokokkebacterie en na 4 uur weer een keer (00.30 dus)
ik werd om 23.15 naar de verloskamer gebracht want we hoopte die 00.30 nog te halen!
om 00.15 voelde ik persdrang en ze zeiden dat dat nog niet kon want ik was zo helder! maar ik had wel degelijk gelijk... 10 cm!!!!!!! JOEHOEEEE wat een eitje deze bevalling dacht ik nog...... nog heel even en dan hebben we onze zoon in onze armen!
helaas ging het vanaf dat moment heel anders als dat iedereen had kunnen dromen en hopen.
hij zakte niet meer, om 2.00 mocht ik mee persen om te kijken of het zo dan lukte.... nee hij bleef hoog dus weer op mn zij.
de weeen werden steeds heftiger en heftiger maar bjorn zakte niet.
na een tijdje begon hij dan toch te zakken en zagen ze al zn haartjes!!!!!! toen zijn hoofdje "stond" zat hij weer ineens vast.... ik kreeg hem met geen mogelijkheid verder. na meerdere perspogingen werden de alarmbellen in gedrukt en stormde de kamer vol met mensen.
er werd om mn buik gehangen en op mn schaambeen, mn benen werden in de lucht gegooid en weer op t bed.
ondertussen probeerde de gynecaeloog Bjorn te helpen hem te wereld te brengen.
hij zat echt vast..... maar het lukte!!!!!
om 03.25 was het dan EINDELIJK zover... BJORN was geboren!!!! maar het voelde voor ons niet prettig.
de navelstreng werd namelijk doorgeknipt (achteraf hoorde ik dat die strak om zn nek zat) en hij werd accuut meegenomen.
het enigste wat wij hadden gezien was een flinke boy die "levenloos" daar lag en in doeken werd gewikkeld en meegenomen werd.............
en nu? niemand feliciteerde ons, niemand kon ons wat vertellen als 'dat ze met hem bezig waren" na 10 min werd martijn gehaald hij mocht komen kijken (die 10 min leken wel uren) al snel was hij weer terug en kwam de gyn vertellen dat ze hem even hebben moeten helpen met verschillende dingen (waarmee weet ik echt niet meer) hij lag op de couveuse afdeling waar de kinderarts hem nog even na moest kijken.
de gyn vertelde ook nog dat het lang geleden was dat hij een bevalling zonder handschoenen heeft gedaan!!!! er was gewoon geen tijd voor!
na een uur mochten we dan eindelijk naar onze zoon!
5165 gram! hij moest 24 uur daar blijven ivm streptokokkebact / hij had gepoept in het vruchtwater / zn schouder of hij die toch ging gebruiken / zijn suikers... en ik lag 7 verdiepingen daar onder.... dat is zuur....
6 uur na de bevalling mocht ik hem voor t eerst vasthouden...
gelukkig ging het snel beter met hem en zagen ze hem vooruit gaan.
donderdag kregen we te horen dat bjorn mee naar huis mocht!!!!!!!!
hij werd naar beneden gebracht en we konden dan eindelijk naar HUIS.

het gaat erg goed met hem! hij heeft nog wel veel last van zn schouder.
eten gaat PRIMA en ook slapen doet hij goed.
jaimy en renzo zijn apetrots op hun kleine broertje!
maar ook wij zijn ongelofelijk blij dat onze Bjorn 15 sept om 03.25 zich zelf heeft gemeld en dat hij KERN GEZOND is.....

Allereerst van harte gefeliciteerd met jullie 'grote' jongen! Prachtige naam (staat bij mij op de tweede plaats voor een jongetje hihi).

Wat een heftig verhaal zeg! Kan me voorstellen dat je er niet met een goed gevoel op terugkijkt. Maar des te prettiger dat het nu goed gaat en dat jullie weer thuis zijn!

En nu lekker genieten van elkaar!!!

Veel geluk!

Oh my god, lijkt net of de kinderen groter worden na gelang ze later in de maand geboren worden.

Van harte meid, wat een spannende beavlling zeg!!!!! Maar goed dat alles goed is afgelopen!

Geniet nu maar lekker van je kleine grote man, en van je kwaamtijd en natuurlijk ook de tijd erna hihi

liefs

Van harte gefeliciteerd, maarreh... ik durf niet meer :) Nee geintje, hoewel ik liever niet teveel heftige verhalen hoor/lees nu. Maar ja, dan had ik dit topic wellicht niet moeten openen...
Nu gaan genieten he marijke?

@ Blossom, ik heb het verhaal van Marijke gewoon ook niet gelezen. Alleen jullie reacties, dan blijf ik toch een beetje bij zonder details :)

Dus zonder je verhaal te hebben gelezen Marijke, hoop ik dat je nu wel lekker kunt genieten en een fijne kraamtijd hebt.

Pff wat een nare bevalling zeg!!dat gun je echt niemand toe!kwam het dan omdat ie zo groot was?
fijn dat het nu zo goed gaat met jullie.
lekker genieten nu
liefs jootje

Jeetje, wat heftig inderdaad, je kindje er eindelijk 'uit' hebben en 'm dan zo lang niet zien of vasthouden, wat een nachtmerrie.

Heel veel sterkte met het een plek geven van zo'n gebeurtenis.
En natuurlijk gefeliciteerd met je flinke vent, geniet en neem lekker je tijd.

Liefs,
Evje

Terug
Bovenaan