blaas?

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Ik lees veel over buikpijn op het forum, maar zelf heb ik het gevoel pijn aan mijn blaas te hebben. Zeker als hij vol zit, zeg maar...  Zijn er mensen die dat herkennen? Het is geen blaasontsteking, dat heb ik laten testen. Ik ben nu zeven weken zwanger en er heel erg blij mee! Alleen dit is een beetje irritant...

groetjes

Ja hoor, heel herkenbaar. Ik heb er bijna de hele zwangerschap in meer of mindere mate last van gehad. Hou het alleen wel in de gaten (wat betreft een blaasontsteking), want wat niet is kan nog komen. Als je pijn gaat krijgen in je zij (die dan over het algemeen steeds erger wordt) moet je gewoon je urine weer laten testen. Beter een keer teveel dan te weinig.

Momenteel zit alles in de verdrukking en zodra mijn blaas of darmen maar een beetje gevuld zijn, moet alles er gelijk uit, want dat doet echt pijn. Ik blijf lopen!

Groetjes, Marisa

Hoi hoi,

Dat vaak plassen herken ik helemaal! Bij mij was het het teken dat ik zwanger was.
De eerste keer dat ik erachter kwam dat ik zwanger was liep ik ook regelmatig naar de wc. Helaas werd dan een miskraam.
Ik ben daarna meteen weer zwanger geworden. Toen ik weer een vast abonnement op het toilet had, wist ik het zeker: het is weer raak! En ja hoor: ik was weer in verwachting.

Na een aantal weken werd het minder omdat je baarmoeder dan hoger komt te liggen. Maar nu mijn kleintje er vrolijk op los schopt tegen mijn blaas moet ik weer steeds vaker. Ook vooral als ik in de auto zit, niet zo fijn dus!

En inderdaad, hou het wel in de gaten dat je geen blaasontsteking krijgt. Ik heb er net eentje achter de rug en dat was geen pretje. Zere buik en veel harde buiken. En van de antibiotica werd ik nog zieker. Ik ben dus een dikke week onder de pannen geweest met al die toestanden.

Groetjes,
Maike
25w+5d zwanger

Ja hoor, ik had dat in het begin ook. Zeker als ik, voor mijn gevoel, nodig moest plassen, dan kreeg ik daar ook echt buikpijn van... Is ook vanzelf weer overgegaan, ik zou alleen niet weten wanneer haha.. Nu heb ik nog wel last van mijn blaas maar dat is meer omdat de kleine erg laag zit blijkbaar en zo constant op mijn blaas drukt...Als ik 's nachts op mijn zij lig is het nog wel te doen, al moet ik er wel zeker 3 keer uit om te plassen, maar overdag...Ik moet zeker 3 keer per uur naar het toilet, en waarvoor?? Een paar druppels per keer, terwijl het net is alsof ik in mijn broek plas... En ik moet nog 3 maanden haha...
Gr. Anne-Marie

Dank jullie wel! Toch wel een hele opluchting. Het is echt spannend, deze eerste weken...
Succes met jullie laatste weken!
groetjes, Ida

Hoi Ida,

Ik heb dat ook heel erg. Ik heb me al laten testen voor een blaasontsteking maar dat was het niet. Als ik moet plassen dan heb ik soms zo'n heel erg kramperig, zeurderige pijn en heb ik het idee dat ik me niet kan ontspannen. Ik denk dat het komt als mijn darmen weer erg vol zitten en hierdoor tegen mijn blaas aan drukken of zo. Heb jij ook die pijn?? Verder gaat alles prima.

Groetjes Fenna.

Terug
Bovenaan