blaasje in mondhoek en op lip

Hoi,



Stijn heeft ineens een blaasje in zijn mondhoek. En ik zag ook eentje
op zijn lip vlak ernaast komen. Hij lijkt er geen last van te hebben.
Behalve dat hij snotverkouden en schor is, is hij verder gezond. Wat
denken jullie dat het is? Moet ik ermee naar de huisarts of kan ik er
zelf iets aan doen? Gaat het vanzelf weer weg?



Groet

Lies

 
Hoi Lies,

Dat is nou ook toevallig, ik wil net dezelfde vraag op het forum plaatsen, ik ontdekte bij  mijn dochter (12,5 maand)  vanmorgen ook ineens twee blaasjes in haar mondhoek en één op haar lip, ik was ook even nieuwsgierig wat het kon zijn. Ze krijgt op het moment hoektanden en kiezen dus ik dacht dat het misschien van het vele kwijlen was maar ze is ook ineens weer verkouden en aan het hoesten, dus wie weet wat het kan zijn?

Groetjes Linda E.
 
hoi

misschien kunnen het aftes zijn( kleine blaasje in de mond)
je zegt ook dat je kindje heel verkouden is en deze blaasjes komen als de weerstand wat minder is. mijn kindjes (4,5 maanden)  hebben het ook gehad maar wat ik deed was naar elke voeding de speentjes stomen omdat aftes bacterien achter laten  zijn kan het via het speentje weer   een blaasje op een andere plek van het mondje komt.
het zijn best wel pijnlijke blaasjes ik weet niet of je kindje er last van heeft.
mijn kindjes gingen er heel erg van zeveren/kwijlen
ik hoop dat je hier wat aan hebt

groetjes kristel 2lingmama
 
vergeten te zeggen dat ze van zelf weggaan maar soms kan het wel 14 dagen duren en weet dat er voor volwassenen een middeltje voor is maar voor baby en peuters weet ik helaas niet.

groetjes kristel 2lingmama
 
hoi
heb je wel eens gedacht aan een kortslip
ik heb het zelf ook en het is erg besmettelijk
dus moet je ff terug enken of iemand in je familie of kenis laatst een koortslip heeft gehad en je kindje een kus heeft gegeven of dat je kindje uit een beker of van een lepel heeft gegeten van die persoon
je kan het door geven zoder dat je dat door hebt
je hebt er wel wat voor maar als dat het mocht wezen dan gaat het nooit meer weg en kan het terug komen als je kindje ziek of verkouden is het kan ook door veel zon terug komen
wat ook helpt (bij volwassene)is biergist maar ik weet niet of babys dat mogen
en als je het zeker wil weten zou ik ff langs de huisarts gaan
nou s6

groetjes nicole
 
Terug
Bovenaan