blaasjes op lip, dochter 11 maanden

Hoi,

mijn dochter van 11 maanden heeft sinds gisteren 2 blaasjes op haar lip, in beide mondhoeken. Ze lijkt er geen last van te hebben, eet en drinkt goed, en stopt alles, ook groot speelgoed, in haar mond. Zelf heb ik wel soms een koortslip, maar al een paar maanden niet gehad, en het lijkt me dat als ze dit had voor het eerst ze er wel last van zou hebben.
Heeft iemand enig idee wat het kan zijn? Misschien het begin van de waterpokken? Ze heeft verder nergens plekjes / blaasjes

Ik denk dat het toch een koortslip is. Vooral de eerste keer dat ze dit hebben hebben ze er   weinig last van en jij hoeft het zelf op dat moment ook niet te hebben. Als je zelf ooit een koortslip hebt gehad draag je het virus altijd bij je en dus kan je dan je kindje ook terwijl jij er geen last van hebt besmetten. Onze eerste heeft het ook rond die leeftijd opgelopen en had er toen ook totaal geen last van.

Veel succes ermee

Rachel

Ooh, ik dacht dat je alleen kon besmetten als je zelf een koortslip had, en enkele dagen ervoor.
Het bleek trouwens een soort van brandwondjes te zijn. Ik betrapte haar de dagen erna er regelmatig op dat ze beet in de bovenrand van de box en dan met haar hoofdje van links naar rechts schoof. (de blaasjes zaten ook symmetrisch).
Na 2 dagen waren de blaasjes weg, en bleven er vurig rode plekjes over, die na een paar dagen ook wegtrokken.

Toch bedankt voor de info

Terug
Bovenaan