blaasjes/ rode vlekken Waterpokken of warmte???

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Ik ben 31 weken zwanger en zit sinds vandaag onder de rode vlekken die snel overgaan in blaasjes met vocht erin. Ik weet niet of ik ooit waterpokken heb gehad.
Ik vraag me dus af of dit waterpokken zijn of dat het ook gewoon de warmte kan zijn.

Iemand enig idee??

Groetjes!

Heb je ze ook op je buik en rug? Zo niet, dan zijn het geen waterpokken.
Maar: bij twijfel altijd naar de huisarts. De kans is heel klein dat als je ze vroeger al gehad hebt dat je ze weer krijgt. Maar.....het kán in heel uitzonderlijke gevallen dus wel!
En, als je zwanger bent en je hebt waterpokken, dat is een risico voor het kindje.
Dus, misschien toch maar ff naar de huisarts!

sterkte! En laat het nog even weten he! Het heerst namelijk wel overal!

Hoi, ik heb ze inderdaad vooral op mijn buik en rug. Ik ben vandaag naar de dokter geweest en hij dacht dat het waterwratten zijn. Daar ben ik erg van geschrokken, maar nadat ik op het internet gesurft had, lijkt het mij toch meer waterpokken.
Het lijkt helemaal niet op wratten. Dus ik wacht het maar eventjes af.

Ook al zouden het waterpokken zijn, ik zit gelukkig niet in de risico periode. Die is voor de 20 ste week en als het nu geboren zou worden. Ik ben nu 31 weken zwanger. Dus dat is in ieder geval een opluchting.

In ieder geval bedankt voor je reactie.

Groetjes!

Hoi

Ik vond nog een stukje op internet van jonge gezinnen, wilde je het tóch niet onthouden, maar wil ook geen paniek zaaien. Ik denk ook niet dat dat nodig is, maar dat het toch goed is om uit te laten zoeken door de HA of het nou echt waterpokken zijn.
Ditis het stukje:

Als een zwangere vrouw die nog geen waterpokken heeft gehad, aan het einde van haar zwangerschap ziek wordt, kan haar baby ook besmet raken met het waterpokkenvirus en meteen na de geboorte erg ziek worden. Bij een baby kan de infectie namelijk voor ernstige complicaties zorgen (zoals een long- of hersenontsteking) waartegen hij nog weinig weerstand heeft. Houd je kind met waterpokken daarom uit de buurt van hoogzwangere vrouwen en pasgeboren baby's. Hetzelfde geldt voor zieke mensen die nog geen waterpokken hebben gehad: zij zijn extra vatbaar voor het virus en ook bij hen treden vaker complicaties op.

Terug
Bovenaan