blaasklachten na bevalling?

Hallo,

Zijn er meiden die last van de blaas hebben gehad na de bevalling? Ik had het idee een blaasontsteking te hebben met bloed in de urine maar het blijkt niet zo te zijn. Ik ben met keizersnede bevallen en heb dus ook een catheter gehad. Wie herkent dit?

Het kan inderdaad zo zijn dat je door de catheter die je gehad hebt, het gevoel hebt dat je een blaasontsteking hebt. Laat eerst je urine een keer testen bij de huisarts, is een blaasontsteking niet het geval, dan is je urinebuis waarschijnlijk wat beschadigd aan de binnenkant en geeft dat het gevoel of dat je een blaasontsteking hebt. Dit hersteld echter meestal na een tijdje maar hou het in de gaten! Succes!

Groetjes Carolien, verpleegkundige

Ik heb na mijn keizersnede (is standaard) ook een catheder gehad (voor 12 uur ofzo) en toen hebben ze dus de urine zelf in het ziekenhuis gecontroleerd maar dat zal wel weer verschillen per ziekenhuis dan. Laat het even checken want een blaasontsteking is echt niet prettig. gr

Tijdens mijn bevalling hebben ze mijn blaas geleegd en sindsdien loop ik met blaasontsteking. Mijn bevalling is nu 5.5 weken geleden. Ik heb al twee keer antibiotica gehad, maar het heeft niet geholpen. Nu hebben ze er een kweekje van gemaakt en kan ik over 2 dagen bellen voor de uitslag daarvan. Gelukkig doet mijn blaasontsteking geen pijn, maar ik kan wel voelen dat het er zit en ik wil er graag vanaf want ik vind het maar niks dat het zo lang duurt.

groetjes, Jane

Terug
Bovenaan