blaasonsteking en schimmelinfectie!!

hallo ik ben 33 weken zwanger en heb al begin van mijn zwangerschap last van blaasontsteking. het wilt bij mijn niet weggaan, heb allerlei antibiotica gekregen van huisarts en niks helpt, heb ook van die zware gekregen.) en vorige week moest ik in ziekenhuis voor onderzoek van mijn urine en uitslag was helemaal niks geen bacterie. maar elke keer als ik naar de huisarts ga voor urinecontrole heb ik altijd blaasontsteking en soms met bloed.(en de huisarts vind het ook maar raar dat het niet weg wil gaan.

schimmelinfectie word ik ook helemaal gestoord van, heb zoveel jeuk(voorals s'nachts) en brand en het doet zo veel pijn en ook daarvoor heb ik creme gekregen en het heeft niets geholpen en ik krijg ook vaginale tabletten en die helpt wel, maar over een week krijg ik het weer.

wie heeft aub een tip voor mijn en zijn er nog meer zwangeren die ook last hebben van blaas en schimmelinfectie.

alvast bedankt voor het lezen en reageren

Jee wat vervelend joh dat je maar niet van je klachten af komt. Ik heb ook vaginale schimmel gehad en de vaginaaltabletten die ik kreeg hielpen ook bij mij erg goed. Verder zijn er nog een aantal andere dingen die je kunt doen tegen de schimmel (tips van mezelf en ook tips uit een boek over ziekten en hun natuurlijke behandeling):

- eet dagelijks natuurlijke yoghurt of drink yakult of een ander drankje met goede bacterien. Het gaat erom dat er Lactobacillus Acidophilus inzit. Dit is een goede bacterie die het evenwicht in je vagina weer kan helpen herstellen. Je kunt bij reformzaken ook capsules kopen met Lactobacillus Acidophilus er in. Solgar is een goed, maar duur merk.
- gebruik geen voedsel waar gist van leeft: suiker, champignons, geraffineerde koolhydraten en ook gistbrood zou je beter kunnen laten staan (en dus tijdelijk op zuurdesembrood overstappen).
- eet salades, volkorengranen en probeer meer knoflook te eten.
- vermijd geslachtsverkeer tijdens de periode dat je last hebt van de schimmel: er kunnen sporen worden overgedragen op je partner, die op zijn beurt weer een nieuwe infectie bij jou kan veroorzaken. Het is dus een idee om je dokter te vragen of hij ook een middeltje aan je partner kan voorschrijven.
- vermijd strakke broeken en strings.
- ik krijg altijd schimmelinfectie als bijwerking van antibiotica. Dit omdat antibiotica niet alleen de slechte, maar ook de goede bacterien dood in je lichaam.

Nou dat was alles wat ik weet over schimmelinfectie.
Wat betreft blaasontsteking: het helpt heel goed om cranberrie capsules te slikken. Deze kun je volgens mij wel bij iedere drogist krijgen. Ik heb ze zelf ook geslikt toen ik vorige maand op vakantie wat last kreeg van mijn blaas.

Heel veel sterkte en beterschap, ik hoop dat je iets aan mijn tips hebt.

groetjes Marieke, vandaag 24 weken.

Hai Hannah,

Wat ik me even afvroeg: hoe vang jij de urine op voor je huisarts??

Als je er zeker van wilt zijn dat je puur je urine inlevert en niet urine met bacteriën erdoor heen die niet uit je blaas komen, kun je het beste op de volgende manier je urine opvangen:

- sluit je vagina af met een tampon
- was je vagina, anus, hele gebied goed met lauw water. beetje droogdeppen en laten drogen in de lucht.
- dan pas plassen in het potje

Als je 'gewoon' plast, komen er namelijk allerlei bacterien uit je vagina mee en dat zou kunnen verklaren dat je urine bij je huisarts steeds wijst naar een bacteriele ontsteking.
Dit is een tip die ik uit een zwangerschapsboek heb (van Beatrijs Smulders).

Ik heb zelf heel vaak last gehad van blaasonstekingen (gelukkig niet tijdens deze zwangerschap). Wat heel goed helpt tegen blaasontsteking is alles dat zuur is: citroensap, grapefruitsap, appelsap, cranberrysap (heel goed), en extra vitamine C inname en veel water drinken. Je hebt ook voedingssupplementen met cranberrie, maar ik weet niet of je die tijdens de zwangerschap mag innemen.

Heel veel succes in ieder geval met deze vervelende kwaaltjes.

Groetjes,
Laura

Hoi laura,

nee ik plas gelijk in de potje, misschien vandaar. Maar wat ik niet begrijp ik voel dan wel pijn steeds bij mijn blaas, en ook heel moeilijk lopen.

Ja wat ik ook raar vind toen ik bij de ziekenhuis voor urine kweken, hadden ze niks gevonden geen bacterie(maar dan had ik mijn vagina wel van te voren gewassen).

ik ben vandaag begonnen met cranberriesap,yakkult. ik hoop dat   het helpt.
en heb er echt genoeg van deze klachten.

nog bedankt!

hannah

Terug
Bovenaan