Blaasontsteking bij jongetjes

<p>Hi all, ons zoontje van 3 riep al paar een tijdje dat jij buikpijn heeft. Vorige week had hij ineens koorts en overgeven heb de hap gebeld omdat hij aan het ijlen was maar die gaven aan dat vast een griepje is en dat ik hem goed in de gaten moest houden de koorts was over en hij voelde zich weer prima. Maar vanaf eergisteren is zijn koorts weer terug ook het spugen toen naar onze eigen huisarts geweest die wilde toch zijn urine controleren en het blijkt nu een blaasontsteking te zijn. Nu maak ik me wel zorgen omdat dit vrij weinig voorkomt bij jongetjes ik heb nu een antibiotica kuur gekregen maar dat was moet ik me zorgen maken heeft iemand hier al eerder ervaring mee hoor het graag.  </p>
 
Bespreek je zorgen na het weekend vooral even met de huisarts. Voor nu is er in ieder geval niks extra's om je zorgen over te maken. Een blaasontsteking komt vaker voor bij meisjes, maar komt ook voor bij jongens en hoef je je dan geen extra zorgen over te maken. Pas bij meerdere blaasontstekingen na elkaar is het nodig om verder te kijken, maar dat geldt ook bij meisjes. 
Beterschap! 
 
Veel beterschap met je kleine mannetje!

Onze zoon heeft met 1 jaar ook een blaasontsteking gehad. Na de antibiotica geen last meer van gehad (wel blijvende luieruitslag door de giga buikloop die gepaard ging met de antibiotica..)
Het komt bij jongens ook voor, alleen minder snel. Zolang het eenmalig is, is er echt nog niks om je zorgen over te maken.
 
Terug
Bovenaan