blaasontsteking en dikke enkels en pas 15 weken zwanger

Hallo,

Typte ik hier een paar weken terug dat ik nergens last van had in de eerste 12 weken nou das nu wel even anders

gister en eergister steken in mijn buik en ontzettend last van mijn rug toen heb ik de verloskundige gebeld en die adviseerde even een plasje richting de huisarts te brengen zo gezegd zo gedaan en nu heb ik blaasontsteking geen pijn bij het plassen maar wel van mijn rug. Heb nu medicijnen.

En sinds vandaag dikke enkels links meer dan rechts.

iemand advies wat je er tegen kan doen?
En is het in de ochtend na een nacht slapen weer minder helpen dichte schoenen?

Alvast bedankt!

Liefs moi28

Steunkousen is volgens mij het enige wat echt helpt...
Maar ja, of je daarin gezien wilt worden
Er zijn tussen kousen te koop bij   de hema volgens mij, weet niet precies hoe ze heten, zijn voor t hardlopen.
En natuurlijk alle andere tips voor vocht, bloeddruk in de gaten houden, zoutarm eten, geen drop/ zoethout, enz...
Succes

Hoi,
Ik herken dit ook van mijn eerste zwangerschap, toen hield ik ook al snel vocht vast in mijn benen... is bij de tweede en derde niet meer zo erg geweest.
Wat helpt (al gaat het pas écht weg als je bevallen bent) is met de benen omhoog, zoveel mogelijk, koud nadouchen (of althans zo koud mogelijk ;), veel bewegen, niet stil gaan zitten op een stoel (maar is soms moeilijk, zeker op het werk), veel water drinken (klinkt tegenstrijdig, ik weet het) en vooral erg duimen dat het niet heeel warm wordt deze zomer, dan wordt het erger (ik was hoogzwanger in die bloedhete zomer van 2006.... als ik daar nu foto's van zie.... ahhh).
Wat ik ook vaak deed is (als mogelijk) een paar keer per dag mezelf zo koud mogelijk douchen. Of het echt hielp weet ik niet, maar het was wel heerlijk!!
En wat bij mij ook hielp was voetreflexmassage, maar ik weet niet of je daar achter staat.
Ik kan je wel zeggen dat ik een paar dagen na de bevalling al het vocht weer kwijt was.... en dat gaat dan weer sneller dan gewicht kwijtraken, een voordeel dus.
Succes!
Groetjes, Noor mv Skip, Bo en ?

Hoi!

hier een blaasontstekingen expert :-( veel vocht drinken helpt een blaasontsteking voorkomen! Zwangere vrouwen zijn ook extra gevoelig voor blaasontstekingen.
Als je niet op tijd bent dan kan het een nierbekkenontsteking worden (begint met rugklachten) en ik spreek uit ervaring dat dat geen pretje is. Ik slik de hele zwangerschap al extra cranbarry ampullen.   Cranbarry zorgt voor een sterkere blaas, ik heb dan ook maar 1x een blaasontsteking gehad tijdens de zwangerschap.

Ook tegen het vocht probleem helpt, hoe gek het ook klinkt, heel veel drinken! Ik drink minimaal 2 liter water per dag en heb gelukkig nergens last van!!

Succes ermee!!

Groetjes E25

Hallo,

Bedankt voor jullie reactie's.
Waarschijnlijk hou ik vocht vast door het weer.
Mijn vingers waren ook dik en nu niet meer mijn voeten ook niet meer zo heel erg alleen mijn enkels nog.

ik hoop dus op een wat mindere zomer......  Sorry.

Liefs moi28

Hoi
je kunt ook bij de drogist van weleda volgens mij zon verkoeling een flacon met een soort gel (en ruikt erg fris..tip???)  kopen en die heb ik 2 jaar geleden bij mijn eerste zwangerschap van mn dochter ook gebruikt en dat verlicht echt en slapen met een kussen onder je voeten bv voedingskussen!
ik hoop dat je hier wat aan hebt!
grt karin

Terug
Bovenaan