blaasontsteking en nu antibiotica, en het is mogelijk dat ik zwanger ben. Help

A

Anoniem

Guest
Hey meiden

Ik heb 4 weken geleden een miskraam gehad,   een week later had ik een blaasontsteking. Dus antibiotica, en wij zijn terug gestart, ik heb eergisteren mijn ei gehad, En vandaag weer blaasontsteking, dus weer antibiotica. En al is de kans klein, toch bestaat er die kans dat ik zwanger ben. Mijn gyneacoloog heeft gezegd dat de antibiotica geen kwaad kunnen, maar op de bijsluiter staat dat je het beter niet neemt, omdat de risico's niet bekend zijn. Ik heb CEFUROXIME gekregen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Dringend advies gevraagd
Alvast bedankt
knuffels sita

Ik heb pas geleden ook een blaasontsteking gehad, Nitrofurant, die mag je wel nemen als je zwanger bent, als ik jou was zou ik hierom vragen voor alle zekerheid, ik ben er trouwens toen wel halverwege mee getsopt, was er nogal beroerd van geworden, en de ontsteking is gelukkig weggegaan, in ieder geval een hele hoop drinken, dit kan de ontsteking ook al wegnemen zonder een kuurtje...succes..

Je moet even overleggen met de apotheek, zij weten welke wel goed zijn en welke niet.
Wat idd niet alle antibioticas zijn er goed voor.
Je kunt ze gewoon daarover bellen.
Maar het is wel aan te raden om de kuur af te maken anders heb je grote kans dat het doorzet.
Ik heb zelf 2 antibitocakuren gehad tijdens mijn zwangerschap, de 1 sloeg niet aan en de 2de gelukkig wel, maar was ondertussen wel 4 weken verder. En ik moest ook doorgeven dat ik zwanger was, anders krijg je de verkeerde voorgeschreven.

Nou sterkte en hopelijk kom je er snel bovenop.
O ja een tip van de verloskundige omdat ik ook vaak last heb van blaasontsteking, extra vitamine C pillen slikken! Deze verzuren je blaas waardoor blaasontsteking minder kans krijgt. Moet je ook even overleggen met de apotheek of drogist welke het beste is,want de normale zijn weer te licht en te sterk is weer niet goed.

Groetjes Nathalie

Hallo,
Ik heb even het farmacotherapeutisch compas op nageslagen (waar alle medicatie in staat). Onder kopje   zwangerschap/lacatatie staat denk ik hetzelfde als bij je bijsluiter, dat er n.l. onvoldoende gegevens zijn om de schadelijkheid te beoordelen bij zwnagerschap. Er zijn tot dusver geen aanwijzingen voor   voor schadelijkheid bij dierproeven. In dit kompas maken ze onderscheid tussen een A en een B catergorie, waarvan bij A-categorie ervan wordt uitgegaan, dat een groot aantal zwangere en vruchtbare vrouwen dit geneesmiddel hebben gebruikt zonder dat dit gevolgen heeft gehad voor het voortplantingsproces. Jouw voorgeschreven antibiotica valt onder de A-categorie, zo ook de geopperde medicatie nitrofurantoine hier in deze topic.
Ik zou als ik jou was voor de zekerheid even met de apotheker overleggen, die weten het vaak beter dan een huisarts.
Succes, Groetjes, Yoeke

Terug
Bovenaan