Blaasontsteking en nu candida

<p>Hoi allemaal,</p><p>Wij proberen zwanger te worden van ons eerste kindje (ronde 4). Nu heb ik kort na mijn eisprong blaasontsteking gekregen en daarvoor antibiotica gehaald. Aangegeven dat we een kinderwens hebben zodat daar rekening mee gehouden werd. Nu ben ik vier dagen verder. De blaasontsteking is zo goed als over, maar heb ik er Candida bij gekregen. Mijn vraag is, de zalf/pillen die je daarvoor bij de drogist of in de supermarkt kan halen, is die veilig mocht ik evt zwanger zijn. <br /><br /></p><p>liefs </p>

Goedemorgen,
Wanneer moet je precies ongesteld worden? 

De laatste keer dat ik dat had, heb ik zo'n capsule ingebracht van canesten gyno. Echter bleek het een van m'n eerste zwangerschapssymptonen. De infectie komt vaak door hormonale schommelingen.
Als je twijfelt, even contact zoeken met je huisarts of ipv naar de drogist naar de apotheek gaan. Succes!

Hoi hoi,
Je kunt de canasten gyno capsule/zalf veilig gebruiken, ik gebruik het ook tijdens mijn zwangerschap iom huisarts. Kon geen kwaad. 

Dankjulliewel!
Ik heb inderdaad de huisarts even gebeld en die zoekt het nog even voor me uit en belt me straks terug. Denk dat het inderdaad geen kwaad kan, maar better safe than sorry. Ik heb mijn NOD op 9 juli maar twijfel of mijn eisprong op dag 12 of dag 15 was. Zit nu op dag 19. Heb werkelijk geen idee of het wat geworden is deze maand haha. In ieder geval nogmaals bedankt! :)

Ik ben ook zwanger van mijn eerste en kreeg sinds jaren weer een candida, canesten gyno mag gewoon. Ik mocht enkel niet die inbreng applicator gebruiken ivm zwangerschap, dus moest die capsule met hand inbrengen. 

@HeHoLetsGo dank je voor je advies. Ik las dat ook in de bijsluiter inderdaad. Mijn huisarts kwam met het geweldige advies dat het per merk kan verschillen en dat ik de drogist moet vragen. Maar ik verwacht dat de drogist zegt: check het met je huisarts...
Ik denk er nog even over na en wacht af hoe het zich ontwikkelt vandaag en morgen. Mocht het niet beter worden dan haal ik het merk dat ik wel eens vaker heb gebruikt en breng ik het inderdaad zonder applicator in.

Ga anders langs de apotheek. Daar verkopen ze ook spullen zonder recept en hebben ze (meestal ?) net iets meer kennis dan iemand bij een gewone drogisterij.

Terug
Bovenaan