Blaasontsteking of schimmelinfectie?

Hallo allemaal,

Ik ben 10 weken zwanger en heb sinds vorige week last van mijn onderbuik en lage rugklachten. In eerste instantie dacht ik dat ik ongesteld zou gaan worden en heb contact gehad met mijn verloskundige en een echo gekregen. Gelukkig was er met het kindje niets aan de hand. Het bewoog volop met zijn beentjes en voetjes, dus ik ben erg gerustgesteld.

Wel heb ik nogsteeds erge last van mijn buik en rug. Ik heb aanleg voor zowel een schimmelinfectie als een blaasontsteking, maar kom er zelf niet achter wat het is. Ik heb vanmorgen mijn plas opgevangen en deze is een beetje troebel. Ook heb ik veel witte afscheiding in mijn vagina, maar dit heb ik al vanaf het moment dat ik zwanger ben. (Het komt ook niet in mijn ondergoed. sorry)

Ik heb geen jeuk of last bij het plassen. Is er iemand die weet hoe ik erachter kan komen wat het kan zijn? (ik wil anders woensdag naar de huisarts gaan, want ik kan niet weer wegblijven van mijn werk.)

Bedankt,
Groetjes Charlotte

Hoi hoi,

Ik denk dat je er niet anders achter zult komen als dat je naar een huisarts gaat. Je zegt dat je urine wat troebel is, dat wijst vaak op blaasontsteking. Maar ik ben geen arts. Ik zou dus echt even naar de huisarts gaan, die schrijft je dan wat voor. Vaak zijn er dan ook medicijnen die niet schadelijk zijn tijdens de zwangerschap!! Succes!!
Groetjes jessica

Ja alleen als je de urine laat controleren heb je zekerheid.
Zelf denk ik dat als je geen pijn hebt met plassen het denk ik geen blaasontsteking is, maar aan de andere kant is dan meestal je urine wel troebel wat jij hebt.
Een zeurende pijn in je onderbuik heb ik ook een hele tijd gehad in het begin maar dat kwam gewoon door de zwangerschap en de hormonen. Dit heb ik tot een week of 13 gehad. Kijk het nog ff aan zou ik zeggen.

xx Syrah

Laat je urine even controleren door de huisarts. Je kunt ook best blaasontsteking hebben zonder dat je daar de typische klachten als pijn bij het plassen bij hebt.

Ik denk ook eerder dat het een blaasontsteking is. Ik heb ze beide gehad. Bij de schimmelinfectie had ik enorm veel jeuk. Bij de blaasontsteking merkte ik eigenlijk niks van. Ik had veel en regelmatige harde buiken, terwijl ik het al rustig aan deed. De vk wees me op een blaasontsteking. Inderdaad was dat het.

succes nij de huisarts.

Groetjes, Ris 37w6d

Volgens mij hoeft troebele urine niet altijd te wijzen op een blaasontsteking. Ik heb afgelopen vrijdag ook urine laten checken (kun je trouwens gewoon even zonder afspraak langs brengen bij de assistente) en ik zag zelf een troebel waas, maar de urine was gewoon in orde en dus geen blaasontsteking.

gr cc

Hoi Charlotte,

Het zou heel goed een blaasontsteking kunnen zijn. Als je zwanger bent dan heb je soms blaasontsteking zonder dat je klachten hebt. Voor de zekerheid zou ik een antibiotica kuurtje vragen aan de dokter. Als je te lang met een blaasontsteking rond blijft lopen heb je ook meer kans op harde buiken en weeen. Ik heb dat zelf ook gehad en had met 30 weken al 2 cm ontsluiting. Uiteindelijk is mijn kindje met 33.2 weken geboren. Waarschijnlijk dus door die blaasontsteking. Een antibiotica kuur kan ook geen kwaad voor je kindje. Ga dus voor de zekerheid maar naar de ha.

Fijne zwangerschap verder !

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reactie!

Ik heb net mijn moeder gebeld en hoorde inderdaad dat ik hier ook gewoon mijn  urine in kan leveren zonder afspraak, dus ik hoop morgen meer te weten....

Nogmaals bedankt, Charlotte

Terug
Bovenaan