Blaasontsteking, wat zijn jullie ervaringen

Hallo, gisteren avond heb ik met wat vage klachten toch even de huisartspost gebeld, die adviseerde toch maar meteen langs te komen. Onderzoek weeks uit dat ik een blaasontsteking heb. Vervelend maar ik heb ik voor de zwangerschap ook wel eens gehad en ben er dus wel bekend mij.
Maar nu maak ik mij toch wel een beetje zorgen, wat zijn jullie ervaringen ermee en wanneer waren jullie klachten weer weg?
 
Ik heb bij mij 1e ook een blaasontsteking gehad. een antibiotica kuur en ik was er weer van af. Ik had vooral veel buikpijn links onder in mijn buik. Totaal geen pijn bij het plassen oid.
Een kuurtje hielp bij mij goed.
 
Ik heb bij mij 1e ook een blaasontsteking gehad. een antibiotica kuur en ik was er weer van af. Ik had vooral veel buikpijn links onder in mijn buik. Totaal geen pijn bij het plassen oid.
Een kuurtje hielp bij mij goed.
 
hoi,
ik heb ook aantal keer blaasontsteking gehad.
ook bij me vorige zwangerschap.
het duurt wat langer als normaal voor het weg is.
moet ook zeggen dat idd waar is,want meestal na 3 dagen moet je reactie hebben van je ab kuur.
maar ik ging pas dag 5 iets merken.
daarom moet je 2 dagen na je kuur even je urine weer opvangen en bij je huisarts brengen.
en zeggen dat je net ab kuur heb i.v.m blaasontsteking. of je zegt gewoon urine controle na kuur.
het kan zijn dat je langer moet slikken,maar geef het even de tijd.
gr marjan
 
Hoi,

Ik heb tijdens mijn 2de zwangerschap een nierbekontsteking gehad.
Dat is natuurlijk wel iets anders dan een beginnende blaasontsteking.
Maar ik was in ieder geval blij dat ik zelf aan de bel heb getrokken, omdat ik het niet vertrouwde.
Ik had otzettend veel last van mijn rug en kon bijna niet lopen van de pijn.
De verloskundige vond het wel wat mee vallen.
Ben toch maar even bij de huisarts aangegaan.
Met als resultaat dat het een nierbekontsteking bleek te zijn.
Heb toen amoxxiceline gekregen.
Dacht nog een aantal dagen goed te kunnen slapen. Maar zoon lief dacht er anders over.
Is die nacht nog geboren.

Maar als je een blaasontsteking hebt, kan het geen kwaad. Gewoon de kuur afmaken, en zo nu en dan je urine even na laten kijken.

groet sjoukje
 
Hoi!
Zelf heb ik ook nooit voor de zwangerschap een blaasontsteking gehad. (toen 22 wkn) Ik kreeg een stekende pijn tijdens het plassen en steken onder me rechtervoet. Heel vaag, huisarts wist t ook niet. Nu zei mijn schoonmoeder dat ik eens moest opzoeken op i-net over voetlezen ofzo. Dat alles wat aan en in je lichaam zit met je voeten in contact staat. Opgezocht en waar ik pijn had onder me voet stond ook in contact met de blaas en urinewegkanaal. Nu snap ik t in princiepe nog niet waarom die pijn erbij kwam, maar dat zal dan wel. Heb er bijna heel de kuur last van gehad en af en toe zeer licht bloedverlies. Na de kuur bleek de onsteking nog niet over, kreeg ook veel last van een harde buik en niet recht kunnen staan na het zitten. Nu bezig met de 2de kuur en voel helemaal niks meer, dus hopelijk ben ik er zo vanaf.
Groetjes Naati
 
Terug
Bovenaan