Blaasontsteking

<p>Iemand ervaring met een blaasontsteking tijdens de zwangerschap? </p><p>Vanochtend tijdens het afvegen had ik wat rood/bruine afscheiding/bloed. Verder was m’n urine niet gek van kleur. De baby voel ik ook al heel de dag, dus daar zal het denk ik niks mee te makem hebben. </p><p>Nu heb ik wel heel de dag al het gevoel te moeten plassen, zelfs als ik net geweest ben. Zou het een blaasontsteking kunnen zijn? </p><p>Kunnen ze dit alleen vaststellen met ochtend urine? </p>

Lever gewoon even een ochtendplasje in bij de huisarts..
je moet niet blijven lopen met een eventuele blaasontsteking.

Morgenvroeg even je urine inleveren bij de huisarts. Ik heb met 31 weken zwangerschap in het ziekenhuis gelegen met weeen dit werd veroorzaakt door een blaasontsteking dus beter het zekere voor het onzekere ! Ze vragen bij ons om een (gewassen) plas. Eerst even klein beetje plassen en dan even wassen afdrogen en de rest in het potje ?
Urine overdag of s,avonds is inderdaad vaak minder geconcentreerd 

Hi,
Ik heb heel veel blaasontsteking gehad, ook tijdens m'n zwangerschap. En geloof me als je er 1 hebt voel je dat wel. Het kan ook de baby zijn die tegen je blaas drukt en daardoor veel moet plassen (als je verder geen klachten hebt). Maar idd even een potje inleveren bij de ha. Als je hem wel hebt en je blijft ermee rond lopen dat doet geen goed. Succes, groetjes!

Ik heb heel in het begin een blaasontsteking gehad (wist nog niet dat ik toen zwanger was) ieder half uur plassen en bij het uitplassen erg veel pijn en bloed, ook niet op kunnen houden. Er werd mij wel verteld door de verloskundige dat een blaasontsteking verder in de zwangerschap helemaal niet zo hoeft te voelen en dat je er soms nauwelijks iets van merkt qua klachten. Gelukkig geen blaasontsteking meer gehad, maar moest door de druk van de baby op mijn blaas wel vaker plassen. Bij twijfel even aan de bel trekken. 

Hi, 

Ik heb nu voor de 4e keer een blaasontsteking.. heb ook nagenoeg geen klachten maar alleen heel veel loze drang. Urine laten checken en voor de zekerheid op kweek laten zetten zodat je weet om wat voor bacterie het gaat, dat wil de vk meestal wel weten. Vergeet niet om na je kuurtje een pro biotica te slikken ;) succes! 

Ik heb ook een blaasontsteking gehad met 19 weken voelde mij zo naar. Voelde alsof er een band om mijn buik zat en met plassen of ik de baby eruit perste.
nu drink ik elke dag een glas cranberry sap en dit lijkt te werken nog geen blaasontsteking weer gehad. Nu 29.3 En ik geniet elke ochtend van mijn glaasje cranberrysap? 

Hoi!
Hier 8 weken lang een blaasontsteking gehad en die was niet onder controle te krijgen. Komt omdat ik nogal voor veel antibiotica allergisch ben. Het is gelukkig nu wel gelukt, en ben blij toe.
In eerste instantie voelde ik ook niets hoor van de normale symptomen die je hebt met een irineweginfectie en dit hoeft ook niet. Het is algemeen bekend dat zwangere vrouwen dat vaak ook niet voelen en herkennen als zijnde blaasontsteking. Het vaker moeten plassen is als zwangere ook een gewone zwangerschapskwaal, dus daardoor valt het niet meer op. Je hoeft echt niet perse ochtendurine in te leveren. Het is wel de meest pure urine, maar het is niet noodzakelijk. Mijn huisarts heeft zelfstandig mn urine op kweek gezet. Daar bleek een streptokokken bacterie in te zitten. De verloskundige wil dit idd weten ivm de bevalling. 
Hoe dan ook, breng je urine naar de huisarts en je bent binnen een korte tijd uit de onzekerheid.
Succes meis!
Liefs, Maaike 

Naar mate de blaasontsteking heftiger werd, begon het wel branderig te voelen met plassen.

Terug
Bovenaan