blaasontsteking

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,
Ik heb nog maar kort geleden een curretage gehad en ik mocht het van mijn gyn direct weer proberen. Nu loop ik al maanden met een blaasonsteking en na een aantal kuren wat niks hielp moet ik eind augustus naar de uroloog voor een cystocopie en in oktober voor een echografie. Ik had al aangegeven dat ik met zwanger worden bezig was,(dit ben ik nog niet)maar de arts vermelde mij dat ik beter eerst deze onderzoeken kan afwachten. Ik baal hier enorm van. De assistente gaf door dat ik best verder kan gaan met zwanger worden en dat deze onderzoeken geen kwaad kunnen. Wie heeft dit ook gehad en is inderdaad gewoon rustig verder gegaan met zwanger worden.Alvast bedankt voor het reageren.
Liefs Anoniem

Natuurlijk is het beter om geen ontsteking in je lijf te hebben als je zwanger wilt worden. Dit zou ook invloed op de groei en ontwikkeling van het vruchtje kunnen hebben. Aan de andere kant heeft je blaas niets met je baarmoeder te maken. Ik zou me als ik jou was eerst even op het onderzoek richten. Het is een vrij eenvoudig onderzoek, maar zeker niet prettig. Voor de onderzoeken zelf zou het dus niet uitmaken of je wel of niet met zwanger worden bezig bent, maar met die ontsteking is niet verstandig!
Stekte ermee!

Ik heb ook veel last gahad van blaasontstekingen..Ik heb dan ook de onderzoeken gehad die jij nog gaat krijgen. Bij een cystoscopie wordt er met een katheter in je blaasleider gegaan. Ze gaan dat je blaaswand bekijken. Niet in de buurt van je vagina en baarmoeder dus,daar kan dus niets mee gebeuren. Ook met een echo kan je gerust zwanger zijn. Tis met een rontgen alleen gevaarlijk.Maar ze gaan geen foto maken van je buik. Ze gaan alleen met de echo kijken naar je blaas en je nieren. Dus meis...ga ervoor en misschien helpen de tabletten cranberry je. Mij in iedere geval wel. Ik heb ze van de kruitvat en een reform winkel gehaald. Niet die met vitamine c nemen, erg duur en helpt niet.Ik neem er 2 a 3 voor het slapen gaan. Kan die zure pillen lekker een nacht zijn gang gaan in mijn blaas.
Enneh... een ontsteking is nooit goed maar kan geen kwaad bij je baby. Heleboel vrouwen hebben tijdens de laatste periode van hun zwangerschap blaasontsteking, door de versapping van de bekkenspieren. Tis alleen er vervelend voor jou...
Nou misschien heb je wat aan je tips en succes met de onderzoeken.
Groetjes van natascha

Erg bedankt meiden. Natascha aan je tips heb ik echt ontzettend veel.Cranberry pillen slik ik al, maar daarna is mijn urine nog niet gecontroleerd. Vandaag was ik bij de uroloog, maar omdat ik weer voor het eerst ongesteld ben na de curretage,hebben ze het nu nog niet op kweek gezet.Ik ben erg blij dat ik toch kan proberen zwanger te raken. Mijn vriend is n.l 6 weken van huis en 6 weken aan het werk. Hij komt vlg week thuis en ik verheugde mij zo op het klussen en na deze ellende stortte weer even mijn wereldje in.Zolang het geen kwaad kan voor de baby die nog gemaakt moet worden, dan ben ik gerust.
Liefs voor jullie

Terug
Bovenaan