Blaasontsteking

<p>Hi ladies, </p><p>Vandaag heb ik voor de zekerheid een testje laten doen bij de huisarts en deze bevestigde mijn vermoeden; een blaasontsteking. Nu heb ik een antibiotica kuur meegekregen die je mag gebruiken tijdens de zwangerschap: Furabid 100mg. </p><p>Heeft iemand hier daar ervaring mee? <br />Het mag geslikt worden in het begin van de zwangerschap maar niet vlak voor of tijdens de bevalling ivm eventuele nadelige gevolgen voor de baby. </p><p>Ik kon geen antwoord krijgen op de vraag hoe mijn baby nu dan wel beschermd is.. alleen dat het nu wel veilig is. </p><p>Groetjes Simone</p><p>De blaasontsteking moet behandeld worden, maar hoe kijken jullie hier tegenaan? </p>

Hoi,

Sinds 3 dagen slik ik ook dezelfde kuur, nu veel minder pijn en betere nachtrust. Bij geen behandeling van urineweginfectie wordt het allemaal maar erger en kan je nierbekken ontsteking krijgen, ook geen pretje volgens mij. 
Succes ermee en hopenlijk helpt het! 

Geen ervaring mee. Ik weet ook niet hoeveel weken je zwanger bent maar zoals je vast al gezegd is kan een blaasontsteking weeen opwekken en dat wil je echt niet. Je krijgt verder ook echt geen medicijnen als dit nadelig is voor je baby.. Het beste voor jou en je baby is dat je de kuur inneemt en afmaakt.

Zelf vorige week kuur afgerond. Je baby is slechter af als je een blaasontsteking niet behandeld. Dan wordt het een bekkenbodeminfectie met kans op miskraam of vroeggeboorte. 

Ze zullen echt niet zomaar iets voorschrijven. 

Hoihoi,
Zelf heb ik de kuur heel vaak gehad tegen een blaasontsteking. Hij helpt echt snel tegen de klachten is mijn ervaring, soms al binnen een halfuur. Ik ben alleen helaas nu resistent dus krijg ik amoxicilline tijdens de zwangerschap en daar wordt je heel beroerd van. Dus als furabid helpt dan is het zeker de beste die je kan hebben tijdens je zwangerschap met weinig bijwerkingen. 

Dank je wel voor jullie reacties.

Ik ben nu 11 weken en 2 dagen zwanger. Zonder twijfel ga ik deze blaasontsteking behandelen, alleen zet ik mijn vraagtekens bij antibiotica. De apotheek stelde zelf al voor om cranberrysap en vitamine C(1000) tabletten te gebruiken, ipv de anti biotica. 

Daarom heb ik besloten een topic hier te openen en om jullie mening te vragen.
Maar zonder twijfel behandel ik de ontsteking! Alles voor een goeie gezondheid voor de beeb!

[quote quote=10197132]Dank je wel voor jullie reacties. Ik ben nu 11 weken en 2 dagen zwanger. Zonder twijfel ga ik deze blaasontsteking behandelen, alleen zet ik mijn vraagtekens bij antibiotica. De apotheek stelde zelf al voor om cranberrysap en vitamine C(1000) tabletten te gebruiken, ipv de anti biotica. Daarom heb ik besloten een topic hier te openen en om jullie mening te vragen. Maar zonder twijfel behandel ik de ontsteking! Alles voor een goeie gezondheid voor de beeb![/quote]
Cranberry is prima om te voorkomen dat je weer een zou krijgen. Zonder cranberry tabletten weet ik zeker dat ik binnen 1 a 2 weken weer een blaasontsteking heb.
Ook de ‘kuur’ met cranberry em vitamine c geprobeerd, werkte voor mij niet tijdens een blaasontsteking. Zou zeker in je zwangerschap wel behandeleb met ab kuur, niet gaan kwakkelen met alternatieven. Ze zijn vaak niet effectief genoeg, prima om uit te proberen als je niet zwanger bent.. 

zoals hierboven, zou ook ik de antiobiotica kuur starten. Als je dat niet doet en het wordt erger kan het op je nieren slaan en dan ben je pas ver van huis met medicatie en dergelijke. Ik denk dat je best af bent met onmiddelijke kuur.
Zelf neem ik al heel mijn zwangerschap elke ochtend een tablet Carnberry puur 900 mg van het kruidvat. Een pak goedkoper dan die van de apotheek. Als ik dan toch eens een dagje een slecht gevoel heb dan drink ik extra veel water en ik heb standaard veenbessebsap thuis staan. Bij enig vermoeden drink ik daarvan.

Terug
Bovenaan