Blaasontsteking?

<p>Hallo allemaal, </p><p>Ik weet even niet zo goed wat ik moet doen. </p><p>Onze zoon heeft al een tijdje sterk ruikende urine. Heb hiervoor plas opgevangen en bij de huisarts ingeleverd, hier kwam echter niks uit. Volgens de huisarts is het ook mogelijk dat het niet geconcentreerd genoeg was. Het liefst ochtend urine, ik vraag me af hoe dat mogelijk is met een dreumes van 16 maand.... Verder heeft hij geen koorts, eet en drinkt goed en heeft genoeg volle luiers. Ik begin een beetje aan mijzelf te twijfelen of ik er niet teveel op let nu ik de vermoedens heb.. Kan eventueel de geur van urine veranderen naarmate ze ouder worden of zo? Ben benieuwd of er meer ouders zijn die zich herkennen in mijn verhaal.</p><p> </p><p>Alvast bedankt! </p>

Welke luiers gebruiken jullie? Ik heb namelijk hetzelfde met onze baby. Vaak denk ik dat hij een poepluier heeft maar dan blijkt het alleen plas te zijn. Nu schijnt het dat Pampers wel kunnen gaan stinken door de urine, misschien een reactie op de gel waar de urine door opgevangen wordt?

De urine wordt vaak sterker van geur idd als ze wat ouder worden. Zeker die van de ochtend. Maar als hij geen klachten heeft zou ik verder niets doen. Extra drinken aanbieden en meer niet. Bij een blaasontsteking hoeft niet gelijk antibiotica. Bij een beginnende kan je lichaam het met veel drinken ook nog oplossen. Geen klachten, zou ik mij dus ook niet druk maken. Hier heeft ze met 9 maanden (ofzo) blaasobtsteking gehad. Toen ook echt koorts en ziek. Een 16 maander kan ook best al pijn aangeven, dus zolang dat er niet is vast geen blaasontsteking. 

Hier stinken de luiers ook ineens al een paar dagen, maar ik heb die van Kruidvat. Ook lastig om te herkennen of het een poepluier is of niet. Hij zit alleen al aan de antibiotica voor oorontsteking dus ik verwacht geen blaasontsteking.

Terug
Bovenaan