Blaasontsteking???

<p>Hallo dames,</p><p>Hoe kom je er bij een peuter achter of ze een blaasontsteking heeft?</p><p>Onze dochter van 2 jaar en 3 maanden had vorige week last van verstopping en veel moeite/pijn met poepen. Sinds toen plast ze ook opeens weer in haar broek terwijl ze al 4 maanden zindelijk is.. als ik haar vraag of plassen pijn doet zegt ze ja, maar ik weet niet in hoever ik dat serieus moet nemen. Het kan ook dat ze het verward met de pijn van het poepen vorige week..</p><p>Soms geeft ze aan dat ze naar het toilet moet, maar zodra we daar aankomen zegt ze opeens "nee hoeft niet" en loopt weer weg.. om vervolgens in haar broek te plassen. Maar vaak plast ze ook weer wel zonder problemen op de toilet.</p><p>Hoe kom ik er achter of ze nu een blaasontsteking heeft of niet? Ze heeft geen koorts oid, plast alleen sinds een week weer in haar broek en zegt wel dat het pijn doet.. maar merk verder niets aan haar.</p>
 
Ik heb er al vanaf baby af aan ook last van gehad. Op m’n 3e een onderzoek voor gehad in het ziekenhuis. Ik plas dan bloed en had ook als ik niet plaste veel last daar.

Je merkt het als ze vaak het gevoel heeft dat ze moet plassen, maar eigenlijk nauwelijks plast. Ik als klein kind kon wel janken van de pijn tijdens het plassen.. dus het was eigenlijk niet te missen.

Ik zou voor de zekerheid urine inleveren bij de huisarts. Dan weet je het zeker!
 
Ik denk eigenlijk dat ze door die verstopping en het gedoe met ontlasting bang is geworden voor de wc en daardoor even niet/amper meer zindelijk is. In d'r broek plassen is gewoon het meest veilig nu. Met blaasontsteking hebben ze echt wel pijn, dat is niet te missen...
Soms hebben ze gewoon even een terugval in zindelijkheid, met 2.3 jaar is ze al mega vroeg. Dus ik zou er vooral niet teveel druk op leggen en gewoon op vaste momenten naar de wc gaan en hopelijk gaat het binnen een week of 2 ineens weer goed!
 
Terug
Bovenaan