Blaasontsteking

Hoi meiden,vorige week kreeg ik de prachtige uitslag dat ik zwanger ben,maar ook dat ik een blaasontsteking heb.Mijn huisarts wilde geen medicijnen geven,omdat dit schadelijk kan zijn voor het kind.Ik moet dus veel water drinken en vitamine c slikken.Nu maak ik me toch zorgen om die ontsteking en ben bang dat het ook een nierbekkenontsteking kan worden,dan kun je n.l een miskraam krijgen.Wie heeft het zelfde meegemaakt en hoe heb je dit tijdens de zwangerschap opgelost?.Liefs Donna
 
Hoi Donna,

Inderdaad, een niet behandelde blaasontsteking KAN een nierbekkenontsteking veroorzaken.
Het medicijn Furabid kan wel bij een zwangerschap worden gebruikt.

Groetjes, Monique
 
Ik heb ook gewoon een kuurtje Furabid gekregen, sommige medicijnen mogen alleen niet als je al verder bent in de zwangerschap.
Als je onsteking erger word lijkt het me geen pretje.
Als ik een blaasonsteking voel opkomen dan drink ik een pak appelsientje sinasappelsap leeg (zonder vruchtvlees anders gaat je stoelgang als een raceauto)
Of Cranberriesap!.....succes
 
Hoi!
Ik had in het verleden vaak een blaasontsteking en heb van mijn homeopaat een prima middel gekregen
neem een bus vitamine c en een fles water (1.5 liter). Bij elke slok water neem je een handje vol vitamine c.
Als het water op is, fles vullen en door blijven drinken. Op die manier gaat de zuurgraad in je urine met sprongen omhoog en bestrijd je op een min of meer natuurlijke wijze een blaasontsteking.
Ik doe dit nu altijd als ik alleen maar denk dat ik een blaasontsteking heb en slik al jaren geen antibiotica meer voor deze kwaal!
Het teveel aan vitamine c plas je vanzelf weer uit, maar je moet wel door blijven drinken!
succes, Loes
 
Hallo Donna,
Bij mijn eerste zwangerschap had ik ook blaasontsteking. Dit had ik toen tot en met week 20. Heb er niets voor gehad maar eerlijk gezegd had ik er ook geen last van. Blijf genoeg drinken. De huisarts zal je urine regelmatig controleren tijdens je controles. Zal me niet te veel zorgen maken.
Succen groetjes Marianne.
 
Ik ben blij met jullie reactie's en heb er veel aan bedankt.Op dit moment maak ik me ook overal druk om hoor.Ben zelf gestopt met roken,maar ik werk in de thuiszorg bij mensen die roken.Ik kan nu ook nog niet vertellen dat ik zwanger ben,want dit is te vroeg.Ik kan nu ook niet zeggen van ik heb last v/d rook,omdat ik bij hun zelf ook rookte.Help,ik word gek van mezelf.Zijn jullie ook zo ongerust over alles?.Liefs Donna
 
Even over de blaasontsteking! het is inderdaad verstandig om veel te drinken, en vooral sinaasappelsap(nog lekker ook)En om blaasontsteking te voorkomen moet je je vooral niet met zeep wassen!alleen met lauw water. Je vagina kan niet goed tegen zeep, niet zo fijn voor je zuurtegraad.Vroeger had ik heel veel last van blaasontsteking en dat kwam omdat ik dacht dat ik dus hygienisch bezig ws door me met zeep te wassen, nou mooi niet. Nog 2 dingen , goed alles uitplassen, en na een een vrijpartij ook gaan plassen(het liefst nog ff een frisse washand erlangs). Sindsdien nooit geen blaas ontsteking gehad. groetjes,sieg.
 
Terug
Bovenaan