blaasontsteking?


hoi hoi

Ik ben nu 39w5d zwanger en mijn vk vermoedt dat ik een blaasontsteking heb.
In mijn urine zijn wel ontstekingscellen gevonden maar volgens mijn huisarts was dat vrij normaal en heeft iedereen dit.
Ik maak me nu wel zorgen, als ik een blaasontsteking zou hebben, is dit dan schadelijk voor mijn kindje?
ik kan hier niets over vinden.
Ze willen of kunnen namelijk niks doen omdat ik bijna uitgeteld ben.
alvast bedankt!

Liefs Sarah
 
Hallo,

Blaasonsteking kan geen kwaad voor je kindje tijdens de zwangerschap!
Ik heb zelf 2x blaasontsteking gehad en kreeg daarvoor een kuurtje. Maar mijn urine is toen wel op kweek gezet omdat er een bacterie schijnt te zijn dat tijdens de bevalling er voor kan zorgen dat je kindje 'ziek' wordt, heb je die bacterie dan moet je in het ziekenhuis bevallen met een infuus van antibiotica, heb ik mij laten vertellen. Maar er werd ook bij gezegt dat de kans dat je die bacterie hebt heel klein is.
Wel gek dat ze er niks aan doen. Of is dat omdat je bijna uitgerekend bent?

groetjes kirsten
38w1d
 
Hoi Sarah,

Ik heb eigenlijk bijna continu een blaasontsteking, ik voel het zelf alleen niet. Dit komt omdat ik een afwijking aan mn blaas en nieren heb, ik ben over de pijn heen gegroeid.
Omdat ik heel veel harde buiken had, verwees de vk me door om urine te laten controleren. Een fikse blaasontsteking dus, een kuurtje gehad, maar die harde buiken zijn er nog steeds. nu ben ik weer aan een kuurtje begonnen omdat de blaasontsteking weer terug is gekomen. Nu staat mijn urine ook op kweek,ze willen weten welke bacterie het is, zodat ze precies weten welke medicijnen ik moet hebben.
Volgens de vk kan harde buiken geen kwaad. Ik heb wel eens gehoord dat dat tot vreoggeboorte kan leiden. Maar de vk vertelde dat het alleen erg vervelend is. En dat is het ook, de baarmoeder drukt nu lekker tegen mn maag en ribben aan.
Maar ik denk niet dat een blaasontsteking gevaarlijk is. Ik heb het blijkbaar mn hele zwangerschap al gehad, en het gaat erg goed met het kindje, is qua grootte en zo precies goed, en ik voel het ook bijna de hele dag bewegen. Dus daar is niks mis mee. Maar als je het niet vertrouwd zou ik nog een keer je ochtendurine weg brengen, en de vk om raad vragen.

Groetjes, Ris 27 weken
 
Hoi meiden,
Ik vrees dat ik ook voor de 3e nu een blaasontsteking heb...heb net de huisarts gebeld en mag zo langs komen. In de vorige zwangerschap had ik hier ook last van. Ik heb vooral een vervelende zeurende pijn in mijn onderbuik en ook mijn onderkantje voelt branderig aan. Was er gisteren even helemaal klaar mee, wordt er een beetje onzeker van. De vorige keer is er niks uit de kweek gekomen, zaten er alleen bloedsporen in.
Het komt vrij snel opzetten, gisteren twijfelde ik even of het misschien toch niet wat anders is, had net lopen opruimen op de kinderkamer, maar dan zou de pijn nu toch wel af moeten zakken.
Bij mijn vorige bevalling werd bij mij inderdaad een bacterie (GBS) gevonden, die blaasontstekingen kan veroorzaken in de zwangerschap en ook kan leiden tot een vroeg geboorte en een ziek kindje. Ziek was onze zoon inderdaad.
Ben van hem bevallen met een keizersnede en heb nu soms het idee, dat het inwendige litteken misschien ook zeer doet in mijn buik......heeft iemand daar ervaring mee?
Ik wordt even helemaal gek van de pijn in mijn onderbuik....wil me zo graag wat fitter voelen. (23 weken zwanger van een tweeling)
 
Terug
Bovenaan