blaasontsteking?

A

Anoniem

Guest
Wat voel je nu precies als je blaasontsteking hebt tijdens een zwangerschap? Ik heb nu steeds het gevoel dat ik naar de wc moet, maar er komt niet altijd wat.. Het doet geen pijn bij het plassen. Het zeurt een beetje in m'n onderbuik, maar dat het echt pijn doet kan ik ook niet zeggen. Alleen af en toe een steekje (maar dat kan natuurlijk ook van de baby zijn).

Wie erkent dit, of heeft er iemand blaasontsteking gehad tijdens de zwangerschap? Drinken doe ik trouwens meer dan genoeg met dit weer...

Groetjes Sandra

Hoi!

Als je twijfelt kun je altijd even een potje urine langsbrengen bij je huisarts. Daar doen ze even zo'n stickje erin en kunnen ze zien of alles in orde is. Zoniet, krijg je een kuurtje (wel even zeggen dat je zwanger bent, want dan krijg je iets wat veilig is) en als alles in orde is, ben je weer gerustgesteld en weet je zeker dat het oke is!

Succes!! Oja, dat gevoel hebben dat je steeds liters moet plassen, terwijl je,  als je er zit, slechts drie drupjes uit kunt  persen is volgens mij wel herkenbaar  (heb ik tenminste ook..)!

Groetjes, Harma 36w2d  

Ik heb wel een keer blaasontsteking gehad. En dat doet echt heel erg pijn met het plassen. Ook zat er toen bij mij bloed bij.
Dat je nu vaak moet plassen en er haast niks uit komt, kan ook gewoon komen door je zwangerschap. Als het kindje op je blaas drukt, heb je het gevoel dat je heel nodig moet plassen, terwijl dit niet zo is.
Als je twijfelt, ga dan langs de huisarts. Neem je urine mee en hij kan zo zien of je een blaasontsteking hebt en je helpen.
Veel succes.

Liefs Maria
32 weken en 5 dagen zwanger van 2e zoontje!

Hoi Sandra,

Ik heb tijdens mijn zwangerschap ook blaasontsteking gehad, ik was toen 26 weken zwanger. Ik had ook geen pijn bij het plassen. Ik kreeg alleen wel heel erg pijnlijke harde buiken. Ik kreeg toen een kuurtje van 7 dagen en na 10 dagen was het over. Na je kuur wordt het nog een keer gecontroleerd, omdat je bij blaasontsteking tijdens de zwangerschap geen klachten hoeft te hebben, dus dat doen ze voor de zekerheid.
Als je twijfelt gewoon ff je urine laten controleren.
Succes.
Overigens ik ben van aprilforum, maar lees overal mee.

Groetjes,
Michelle
mv Fleur (2 jaar) en Fabrice (bijna 4 maanden)

Hoi,

Ook ik ben inmiddels blaasontstekingexpert, jammer genoeg.
Ik voelde ook weinig, wel vaker plassen en een heel klein beetje. De urine rook een beetje vreemd vond ik. En ik heb het opgevangen in een glaasje en toen was het troebel. Oja ik had ook nog (zachte) steekjes in mijn onderbuik.

Inmiddels na 2 kuren antibiotica is het bij mij gelukkig weg. Nu neem ik om de dag een cranberriebruistablet van de Hema , die houdt de urine zuur zodat een nieuwe blaasontsteking geen kans krijgt. Veel jus d' orange drinken, veel vitamine c nemen.

Succes ermee allemaal. Het is erg hardnekkig en vervelend. Je moet er wel op tijd bij zijn en niet mee door blijven lopen.

Groetjes Ptra   (29w2d)
(oktoberforum)

Ik ga denk ik toch  maar ff langs bij de huisarts... Mijn urine ruikt inderdaad ook vreemd en die wat harde buiken dacht ik eigenlijk door de zwangerschap te hebben. Misschien is het wel niets, maar dan weet ik dat tenminste..

Bedankt voor de reacties!

Terug
Bovenaan