blaasontsteking

A

Anoniem

Guest
Hai alle moeders in spe,

Kwam er vandaag achter een blaasontsteking te hebben. Waarschijnlijk loop ik hier al een tijdje mee rond,

Nu heb ik in het verleden al zeker 7 a 8 keer een blaas ontsteking gehad dus dacht ik dat ik de symptonen wel zou herkennen. Maar wat blijkt.... dit is heel anders. Ik had af en toe (zelfs niet iedere dag) t gevoel dat het heeeel misschien wel eens een blaasontsteking zou kunnen zijn. Ik voelde me zelfs een klein beetje belachelijk toen ik vanochtend mijn urine ging laten testen. hahaha.
Nu maak ik me natuurlijk weer druk of het al die tijd schadelijk is geweest voor de kleine.

Wat ik eigenlijk wil vragen is:
Zijn er meer dames die tijdens een zwangerschap een blaasontsteking hebben gehad, en weten jullie of dit schadelijk kan zijn voor t kindje??

groetjes Peet
14wk 6dg

Hoi,

Ik ben heel gevoelig voor blaasontsteking, mijn nieren werken ook niet 100%.
Van mijn 4e tot en met mijn 9e heb ik blaas- en nierbekkenontsteking gehad, allerlei onderzoeken of mijn blaas lek was, elke week bloedprikken in het ziekenhuis, en ik weet nog dat ik hier dood-ziek van ben geweest...

Als ik last van mijn rug (nieren dus) had of mijn urine stonk wat dan moest ik alweer laten testen en had ik weer blaasontsteking...

Nu had ik bij 20 weken zwangerschap in 1x bloedverlies, ik kon eerst niet zien of dit bij de urine zat of ergens anders vandaan kwam..
Ik moest me gelijk bij de verloskamers in het ziekenhuis melden en moest in een potje plassen, hier zat bloed bij in...met een katether hebben ze nog meer urine afgenomen en wat denk je een fikse blaasontsteking (tja er zat al bloed in) en denk je dat ik buiten dat bloed om iets heb gemerkt?
Nee hoor helemaal niks, ik heb een kuurtje gekregen van 10 dgn en daarna had ik geen last meer...
Heel veel zwangere vrouwen hebben hier last van, niks om je druk over te maken, niet schadelijk voor de baby....

Liefs Randy
mama van Ninthe* 18-11-06 en nu 33wk+1dg zwanger

Hoi. Ik heb bij mijn vorige zwangerschap een blaasontsteking gehad waar ik niks van heb gemerkt en ook niet weet hoelang die daar zat maar daar wel de vliezen op gebroken zijn met 33,3 wk. Voor het kindje is het niet schadelijk (een blaasontsteking) maar als je al ver in je zw zit is mij verteld dat door de ontsteking je blaas opzweld en je vruchtzak dan het zwakst is en die dan kan breken met alle gevolgen van dien.
Ik drink nu crandberriesap (heb je ook in capsules) en laat mijn urine 1x in de maand nakijken bij de ha.
Ik wil je niet ongerust maken maar toch even waarschuwen.

Groetjes Mikkie.

Hoi,

Ik ben bijna 34 weken zwanger en heb al 3 antibiotica kuren achter de rug, heb bijna constant blaasontsteking.
Heb een aangeboren nierafwijking en krijg daarom antibiotica voorgeschreven.
Mijn gynaecoloog vertelde mij dat ze normaal alleen voorschrijven als je er echt last van hebt.
Het kan geen kwaad voor je kindje het is alleen vervelend voor jou, teveel antibiotica is natuurlijk nooit goed, niet voor jou en niet voor je kindje.
Maar als je er echt last van hebt zou ik gewoon de huisarts even raadplegen en vragen wat het beste is.
Als het met een kuurtje weer over is, dan is dat natuurlijk wel prettig.

Succes.

Groetjes Patricia

Terug
Bovenaan