Blaasontsteking

A

Anoniem

Guest
Hoi Hoi,

Ik ben vandaag precies 27 weken zwanger...sinds zondag moet ik om de 5 a 10 minuten naar het toilet. Gister naar de verloskundige geweest en wat wij al verwachte.....een blaasontsteking. Ik wist niet goed wat ik er allemaal over moest vragen maar nu begin ik toch wel te twijfelen...
*Als je blaasontsteking heb...dat heeft toch niks met het kindje te maken...?
*mag je een paracetemol nemen als je pijn hebt?

Gewoon een beetje onzekerheid.....
Oh ja, en dan nog een ding....wat de mensen altijd zeggen van, in de eerste 3 maanden dan heb je het zwaar met misselijkheid en zo, nou ik kan zeggen dat de laatste 3 maanden veel zwaarder zijn..tenminste zo voel ik het want de eerste 3 maanden heb ik nergens last van gehad, en nu wel.
Het kindje is de hele dag op 1 plaats in me zij aan het trappen...en daardoor heb ik nu ook last van me ribben en me rug....
Tsja, en dan zeggen ze van "het is voor het goede doel "dat weet ik ook wel....maar toch zou je er iets aan willen doen omdat je wilt genieten van je zwangerschap en niet alleen maar klagen...

Sorry voor zo'n verhaal , maar ik moest het even kwijt ...
Groetjes !

Hoi hoi,

als je zwanger bent ben je vatbaarder voor blaasontstking, dit heeft  niet te maken met je baby verder, als jij ziek wordt wordt je baby nog niet ziek. Je zuurgraad schijnt te veranderen als je zwanger bent om die op pijl te houden neem ik elke dag cranberrysap, is goed als je een blaasontsteking hebt en niet meteen aan de medicijnen wil, ze hebben ook speciale geconcentreerde cranberry tabletten. Ik zou persoonlijk geen paracetamol slikken, maar je huisarts raadplegen als het niet over gaat (zoiezo doen om advies te vragen) er is een speciaal kuurtje op de markt wat zwangere vrouwen mogen.
Die laatste maanden zijn waarschijnlijk zo zwaar dat wij vrouwen wel willen gaan bevallen als het zover is haha je lichaam bereidt zich er op die manier op voor denk ik!

sterkte

liefs Daantje

Hoi aanstaande moeder!

Balen zeg, maar het komt idd heeeeeeel erg vaak voor bij zwangere. Niks aan te doen.

Maar je mag gewoon paracetamol innemen. Hoef je niet te overleggen de je vk. Je kan eigenlijk bijna alles slikken tijdens de zwangerschap maar sommigen zijn er een beetje panisch over. Ben zelf in week 7 geopereerd en wat ze mij allemaal gegeven hebben wil je niet weten. En na de ok heb ik nog 3 weken paracetamol gebruikt. (dit moest ook van de gyn) en ik ben zelf verpleegkundige op de gyn en daar strooien we ze bijna......

Veel drinken en cranberrysap is idd heel erg goed.

Sterkte!

Ester (17+6)

Terug
Bovenaan