Blaasontsteking!!

Ik word er op het moment helemaal gek van en wanhopig.
De afgelopen 2 weken 3x een blaasontsteking gehad (of nog steeds dezelfde geen idee)
Maat zit nu voor de 3de x in 2 weken aan een andere kuur eerst gestart met amoxicilline, 2de kuur nitrofurantoine en nu de 3de kuur amoxicilline met clavulaanzuur de laatste 2 kuren zijn uit de kweek gekomen dat die de bacterie goed aanpakken dus hopelijk gaat deze nu eens goed werken want wordt er wanhopig van.
En doodmoe omdat het steeds terug komt, ben nu 29weken zwanger vraag me echt af of ik tot het einde zo door moet gaan met kuurtjes kan toch niet goed zijn voor de kleine beeb.

Wie heeft hier nog meer ervaring meej.

Vervelend dat je zoveel  blaasontstekingen hebt! Over de kuurtjes hoef je je niet echt zorgen te maken hoor, de baby kan dat wel hebben. Het is echter wel belangrijk dat ze dit probleem gaan verhelpen (maar daar doen ze alles aan zo te horen), want een blaasontsteking kan wel invloed hebben op de bevalling. Maar dat is niet na 3 weken hoor!

Probeer je er niet teveel over op te winden. Het is vervelend, maar het zal toch wel een keer over gaan? Heb je al craberrysap / pillen geprobeerd? Kleine moeite om dat te doen, het is natuurlijk en schijnt heel goed te helpen!

Groetjes, Marisa

Hallo Marisa,

Ze huisarts weet zelf ook niet waardoor het komt zegt dat ik er zelf weinig aan kan doen.
Als deze kuur niet werkt sturen ze me door naar de gynaecoloog al vraag ik me af wat die er aan zal kunnen doen.

Ik gebruik nu 2 weken Cranberry Bruis
Elke morgen start ik met 2glazen water.
Ik eet veel fruit overdag Sinaasappels, Mandarijnen en Appels
Ik drink over de gehele dag 1.5liter water.
Ik zorg dat ik goed uitplas heb hier tips over gekregen bij de zwangerschapscursus.
Voor de rest drink ik naast water nog sinaasappelsap.
En ik zorg dat ik niet veel zoete producten krijg want dit schijnt slecht te zijn en zorgt dat de bacteriën minder snel weg gaan.
Ik loop niet met blote voeten op de grond heb altijd pantoffels aan.
Ik loop met extra kleding rond mijn buik.

Ik weet nu echt niet meer wat ik er nog aan kan doen om het te voorkomen.

Gelukkig slaat deze kuur nu wel aan teminste dat idee heb ik omdat de klachten snel afnemen,hopelijjk blijft het nu ook weg en komt het eerst niet weer terug.

Hoi,
Fijn dat het aanslaat! Ter preventie kun je nog vit C 1000 mg slikken. Doe ik ook, op aanraden van de verloskundige. Dit maakt de urine zuurder. Vit C is altijd goed, alleen uit fruit kun je nooit de 1000 mg halen. Tenzij je per dag 150 sinaasappels eet ;)
Succes!
Groetjes, Noor mv Skip en Bo, zwanger van de derde

hahaha neej dat redt ik net niet ;) maar dat is wel een goede tip kan ik dat gewoon bij cranberry gebruiken.

Het is toch zo dat als je vit c gebruikt en je teveel gebruikt je lichaam dat zelf uitstoot.

Hoi hoi,

Heeeeeeeeeeeeeeel herkenbaar. Ik heb bij mijn vorige zwangerschap 12 weken met een blaasontsteking rondgelopen.
Heeft je huisarts jou getest op Streptokokken B bacterie? Veel vrouwen zijn daar draagster van en tijdens een zwangerschap kan deze bacterie ervoor zorgen dat je sneller een blaasontsteking krijgt. Ik had ook meerdere kuurtjes gehad voordat ze erachter kwamen. Toen kreeg ik een andere kuur gericht op deze bacterie en daardoor kwam ik er vanaf (heb die bacterie dus ook). Ze moeten je urine dan op kweek zetten.
Ik zou het zeker vragen. Als deze bacterie namelijk actief is bij jou moet je in het ziekenhuis bevallen omdat je dan antibiotica moet krijgen tijdens de bevalling.
Ik zou dus zeker even vragen of ze een kweekje kunnen maken voor je.

Groetjes,
Maike

Bedankt voor de tip, ik heb gelijk vanmorgen de huisarts gebeld en het voorgesteld of het misschien streptokokken b kan zijn.

Ik maak nu eerst me kuur af deze duurt tot zaterdagavond woensdagmorgen mag ik me ochtendurine brengen deze gaan ze dan op kweek zetten, en krijgt een algehele check-up ook op streptokokken b.

Hopelijk krijg ik nu wat meer duidelijkheid en gaan de klachten snel over.

Terug
Bovenaan