blaasontsteking?

hoi dames,

heeft er wel eens iemand van jullie een blaasontsteking gehad?
ik heb vernomen dat dit erg zeer moet doen. is dit dan tijdens je gehele plasje, of alleen op het laatst?
ik heb een soort snijdende pijn bij de laatste druppies....kan het dan een blaasontsteking zijn?

xx kimpansee

of goed nieuws....hihi????

Hoi Kimpansee,

Ik heb er al 3 gehad!! Ik weet ook wat er bij in zit omdat ik zelf op een microbiologisch lab werk en dus mijn urine dan zelf kan kweken. Handig he? Ik voel het altijd aankomen eerst kleine beetjes en daarna gewoon met erg brandend gevoel. Bij mij vooralop het laatste beetje. Dit doet idd erg zeer. Ik belde mijn huisarts en zei ik heb een blaasonsteking. Zegt die hoe weet u dat?? Ik: uitgelegd waar ik werk en gezegd welke bacterie het was en dat het gevoelig was voor een aantal antibiotica. Hij : O dat is makkelijk scheelt ons een hoop werk? hahahaha dus kreeg ik antibiotica. Zodra je die hebt is de pijn zo weg.

helaas is mijn urine nu vervuild omdat ik er 3 gehad hebt. Dus kan ik het heel gauw weer krijgen, maar veel water drinken helpt dan spoel je alles schoon.

Liefs CLaudy

hoi claudy,

ik plas gewoon normale hoeveelheden, en jij zegt dat het dan kleine beetjes zijn...dat is bij mij dus niet. heb ook alleen bij de laatste druppels een snijdende pijn, geen brandend gevoel? dan denk ik zo dat het niet door een blaasontsteking komt!

tja, dan weet ik het ook niet!
dan hopen we maar op goed nieuws over 3 dagen ;-)!!!

tot snel
en bedankt voor je uitleg!
xx kimpansee

Het beste kan je gewoon je eerste ochtenurine opvangen in een schoon potje. Eventueel een jampotje als het maar schoon is. Daarmee kan je gewoon naar de huisarts met afspraak of naar de assistente zonder afspraak en dan testen ze je urine direct of je wordt later teruggebeld voor de uitslag. Eigenlijk heel simpel dus.

Succes

Hoi Meiden,

Ja de huisarts kan snel zien of er teveel bacterien in zitten. maar die geeft dan blind antibiotica zonder dat hij weet dat het helpt. Ik ben geen medicijnen fanaat daarom gebruik ik mijn werk.

Misschien heb je een wondje ofzo???
Maar ik hoop dat je over drie dagen goed nieuws krijgt!!!!

Liefs Claudy

Terug
Bovenaan