blaasontsteking!!!

hallo allemaal,
heb sinds gisteren echt vreselijke buikpijn dus na de dokter dacht al dat ik een blaasontsteking had want dit heb ik vaker gehad. urine ingeleverd maar ze konden niets vinden dus werd het op kweek gezet maar inmiddels had ik er ook bloed bij en echt vreselijk pijn bij het plassen weer gebeld zegt de dokter moet je niet ongesteld worden???? ongesteld voelt echt wel anders hoor zeg ik maar omdat ik bv geef moest ik wachten of het vanzelf over ging i.v.m antibiotica die je dan krijgt. Maar het is niet minder geworden dus weer gebeld en ja hoor is het toch blaasontsteking nu krijg ikalsnog pillen!!! pffff soms is bv geven wel lastig zoals nu want nu moeten ze weer op zoek naar pillen die ik dan wel mag en ik ondertussen maar om de 5 minuten op de wc zitten.

sorry voor het zeur verhaal maar moest het effe kwijt!

met de kleine gaat gelukkig alles goed die is lekker vrolijk daar wordt ik ook weer
wat vrolijke van.

groetjes,
marike

Hallo Marike,

Wat vervelend voor je zeg. Ik weet hoeveel pijn dit kan doen. Ik heb namelijk ook jarenlang blaasontstekingen gehad.
Ik kan je een advies geven, drink heel veel water. Als je dat niet doet dan veroorzaken de urinezuren ook heel veel pijn bij het plassen en als je veel water drinkt, dan spoelt je blaas goed schoon.
Verder hier nog wat tips waar je misschien wat aan kunt hebben.

Als je aandrang voelt meteen gaan plassen, niet ophouden of uitstellen
Suiker en suikerhoudende producten laten staan
Geen tabak of alcohol gebruiken
Zorg voor warme onderkleding en houd vooral de voeten warm
Drink minimaal 2-3 liter water per dag
Vermijd synthetisch ondergoed en panty's en draag geen strakke broeken
Neem in één keer een drievoudige dosis vitamine C in. Het zuur uit dit vitamine dood bacteriën en maken het milieu in de blaas weer "schoon"
Guldenroede is een kruid wat je nieren stimuleert en je blaas als het ware schoonspoelt. Gebruik per dag maximaal 1 eetlepel guldenroede en zet
daar thee van. Na een maand stoppen of overstappen op een ander kruid.
Veel succes met het bestrijden van de ontsteking.

Groetjes,

Annemiek

Hoi hoi,

ik heb ooit eens een homeopatisch middel gebruikt omdat ik aan boord zat en ik had het voor de zekerheid gekocht voor het geval dat (ik kan namelijk niet zo makkelijk naar de ha). Ik probeer me nu al heel de dag te herinneren hoe het heet, maar kom er niet meer op. Ik heb het toen bij de DA gekocht. Dat hielp eigenlijk wel heel goed.

Groetjes Ilona

oh oh oh.... dat kan zo'n pijn doen...
ik heb het ook regelmatig gehad.
meestal voel ik het aankomen en dan slik ik snel cranberry pillen, vaak zet het   dan niet door
misschien kun je dat eens proberen...

sterkte in ieder geval.

liefs marijke

hallo allemaal,
nou ik heb antibiotica gekregen die met bv samen kan. Vies ik moet ze laten oplossen en dan opdrinken maar het helpt al wel een beetje.
ik ga ook cranberry sap en vitamine c in huis halen als ik het de volgende keer voel aankomen meteen slikken.
bedankt voor al jullie tips!

groetjes,
marike

Terug
Bovenaan