Blaasontsteking

Toen ik 12 weekjes zwanger was van mijn eerste zoontje, moest ik op controle bij de VK urine meenemen. Zo gezegd, zo gedaan. bleek er een bacterie in te zitten, en had ik dus blaasontsteking. Niks gevoeld, dus ik geloofde het niet echt. Urine moest op kweek worden gezet en ik kreeg antibiotica, wat overigens geen kwaad kon bij mijn zwangerschap.
Nu ben ik weer 12 weekjes zwanger, en ontdekte vorige week ineens pijn bij het plassen. Dus eerst dacht ik nog: Veel drinken en dan gaat het wel over. Maar ik maakte me toch zorgen: Bij de eerste had ik het niet gevoeld, dus misschien is het nu al verder... Urine weg gebracht en ja hoor: Blaasontsteking. Nu weer medicijnen en urine op kweek laten zetten.
Ik heb alleen een hele nare bijwerking: Vreselijke jeuk. Omdat de bacterie via de urineweg uit word geplast, is het bij mij dus van onder heeel erg jeukerig. Vanmorgen de dokter gebeld, omdat ik ineens een hele grote hoeveelheid (sorry voor de details) afscheiding had, toen ik op de wc aan het afvegen was. Ook is de huid zo droog, dus af en toe lekker gevoelig en was 'scheurtjes'.
Vandaag krijg ik dus weer een nieuw recept van de dokter. Uitslag van de kweek was nog niet binnen, maar de blaasontsteking is gelukkig wel over.

Hebben nog meer meiden hier last van?

Liefs Mylène24

Bah, wat vervelend allemaal! Veel vitamine C slikken, dat die blaasontsteking niet terug komt! Ik heb van mijn schoonzusje begrepen dat als je het eenmaal een keer hebt gehad tijdens de zwangerschap,  je  er daarna extra "vatbaar" voor bent.

Oja, en volgens mijn zwangerschapsboek is het goed om na een antibioticakuur veel yoghurt te eten om de bacteriebalans in je darmen weer te herstellen.

He, ik las zo je verhaal en moest een beetje denken aan vaginale schimmel met je jeuk en afscheiding. Daar klinkt het wel op iig.
Maar misschien is die nieuwe kuur van dokter daar ook wel voor dat kon ik niet uit je verhaal opmaken, hoop voor je dat het nu dan zo ook klaar is want vervelend is het wel weet ik uit ervaring.
Groetjes Minke

Hoi hoi,

Staartmees: Dank je wel voor de tips. Ik ga zeker even aan de yoghurt en de vitamine C.

Mem Minke: Het was inderdaad een vaginale schimmelinfectie. Heb vanmiddag nog even gebeld voor de uitslag van de kweek en die was verder goed. Toen heb ik het inderdaad gelijk gevraagd. Dus nu een kuurtje van 3 dagen. Ben benieuwd.

Het is inderdaad goed om te weten dat je er tijdens je zwangerschap vatbaar voor bent. Dit komt (volgens de boeken) doordat je baarmoeder op je blaas drukt, en je dan niet voldoende uitplast. Ik heb wel een techniek gekregen van de assistentes om goed uit te plassen, dus hopelijk ben ik er nu doorheen.

Dank jullie wel voor jullie reactie in elk geval

Groetjes Mylène24

he hallo,

ik ken het, ben voor de 3e keer zwanger. 1e zwangerschap is niet goed gegaan met bij alle 3 nu ook dus alweer een bacterie bij me. Bij 1e 2 zwangerschappen blaas en nu had ik een bacterie of een schimmel in mijn baarmoeder. Kortom mooi zooitje. Ik heb ook nergens last van dat is het vervelende. Heb tijdens mijn 2e zwangerschap ook heel veel kuurtjes gehad.

1 tip zorg dat als ze urine bij je afnemen dat je het op kweek laat zetten want zo'n staafje in je plasje zegt namelijk niet zo veel (vertelde de verloskundige mij). En als echt blaasonsteking expert laat ook na je kuurtje je plasje op kweek zetten. De huisarten in nederland doen het namelijk zo vreemd. Oh u heeft een blaasontsteking hier zijn je medicijnen en het zal wel over zijn maar dat is dus niet altijd het geval. Laat het even checken.

veel drinken, goed uit plassen, direct plassen  na de sex en  cranberries en volgens mij gaat het dan  om de vitamine C zijn nog even wat tippies.  

sterkte ermee.

kikker

Hoi allemaal,

Vandaag ben ik naar de HuisAtsenPost geweest, want ik heb het weer... blaasontsteking. En ik voel me er weer beroerd onder, net als vorige keer. Weer misselijk en natuurlijk pijn met plassen.
Ik heb nu andere medicijnen gekregen (wel amoxicilline maar dan ook met 1 of ander zuur erin) voor 7 dagen. Ik hoop dat het snel weer over gaat...

Liefs Mylène

He wat vervelend zeg.

Ik moet zeggen dat ik merk dat ik er ook vaker last van heb. Moet echt zorgen dat ik optijd naar de wc ga anders heb ik echt pijn in mijn blaas. Volgens mij ben je r tijdens je zwangerschap extra vatbaar voor.

Terug
Bovenaan