blaasontsteking

hallo allemaal,

ik vermoed dat ik een blaasontsteking heb.
heb namelijk een erg branderig gevoel bij het plassen en dit gevoel blijft vaak nog een tijdje na duren.
nu vraag ik me af of jullie hier ervaringen mee hebben? hoor dat dit vaker bij de zwangere vrouw voorkomt.
wat hebben jullie toen gedaan? en hebben jullie een antibiatica kuur gehad of ging het vanzelf weer over? Neem namelijk eigenlijk liever geen antibiotica nu ik zwanger ben.

heb ook gelezen dat het gebruik van cranberry capsules kan helpen om de blaasontsteking kwijt te raken?

groetjes angelique
 
Hoi

Cranberry capsules kunnen een blaasonsteking voorkomen,hoeft niet, maar als je er gevoelig voor bent, kan je toch een blaasontsteking krijgen, zwangere vrouwen zijn sneller vatbaar hiervoor, en je mag hier gewoon een antibiotica kuur voor hebben. Drink je genoeg??
 
Ik heb bij mijn eerste ook blaasontsteking gehad, ik heb toen een antibioticakuur gekregen die je gewoon kon nemen tijdens de zwangerschap. Dat is even een knop om zetten, ik had ook liever niets gebruikt, maar met een nierbekkenontsteking ben je verder van huis.
Niet alle cranberry capsules mogen tijdens de zwangerschap, tenminste de capsules die ik toen bij de etos zag liggen daar stond het duidelijk in de bijsluiter. Gewoon zuur cranberry sap van de natuurwinkel mag wel. En veel drinken kan ook nog wel eens helpen bij een lichte ontsteking, maar niet te lang mee doorlopen, op tijd naar je huisarts.
 
Op tijd naar de huisarts als je het hebt en verder naast bewegen: goed uitplassen! Neem de tijd en ontspan tijdens het plassen totdat je uitgedruppeld bent, zeg maar. En niet ophouden, maar gewoon gaan als je plas, groot of klein, voelt!
Door alle veranderingen blijft er vaak een beetje urine achter, hetgeen blaasontsteking kan veroorzaken.
 
bedankt voor de reacties, denk dat ik maandag dan toch maar even contact opneem met de huisarts.
en op de vraag of ik genoeg dirnk ik denk het wel, zit gemiddeld op de 2 liter perdag soms meer soms iets minder.
ga toch vandaag opzoek naar cranberry, misschien dat het al iets kan helpen en zo niet dan kan het misschien helpen voorkomen van een volgende blaasontsteking.

groetjes angelique
 
vitamine C tabletten slikken helpt ook nog wel eens voorkomen en iddcranberry help ook voorkomen, maar beide geneest 't niet..Zal idd wel voor een kuur gaan, want niebekkenontsteking doet best veel pijn, en gezing duurt langer!
Succes..
 
kom nu net bij de huisarts vandaan en heb inderdaad een kuurtje gekregen, deze is goed te gebruiken als je zwanger bent. had namelijk wel uitgelegt dat ik het maar niks vond maar ze hebben me toch wel gerust gesteld met het feit dat het zonder kuurtje erger is voor de kleine.
dus ben toch maar begonnen met een kuur.

groetjes angelique
 
Terug
Bovenaan