Blauw aanlopen

Hallo dames,

Vanmiddag kreeg ik de schrik van mijn leven!

Lyanne wilde niet gaan slapen na de voeding, terwijl ze doodmoe was!
Ik deed ze in haar bedje en ze begon meteen te krijsen, niet huilen, echt krijsen!

Ik ben op de zolder met de was bezig en ineens was ze stil, ik voelde gewoon dat ik na haar toe moest gaan en en ze was zo hard aan het krijsen waarschijnlijk, dat ze blauw was aangelopen en niet deed doorademen!! Ik heb ze meteen gepakt en tegen mij aan gehouden en op haar ruggetje geklopt en toen ademde ze weer door!!

Ze ligt nu ongeveer een uur te slapen en ben al 2 keer gaan kijken,ben zo bang dat het weer gebeurd.

Ik ga vannacht bij d'r op haar kamer slapen, leg ik mijn matras wel daar neer.
Anders doe ik geen oog dicht!

Zo zie je toch maar weer dat je altijd op je moedergevoel af moet gaan!!!
En dan heb je nog altijd mensen die zeggen: "Laat maar huilen hoor, is goed voor de longetjes"! Die kan ik wel een ram voor kun kop verkopen!!!

Groetjes,Marieke
mama van Lyanne 18-08-2006

Wat fijn dat je toch bent gaan kijken. Altijd naar je gevoel blijven luisteren hoor! Ik kan me helemaal voorstellen dat je bij haar op de kamer wilt slapen. Toen ik vorige week overdag bij Maarten ging kijken toen hij lag te slapen dacht ik even dat hij niet meer ademde. Gelukkig reageerde hij meteen toen ik hem aanraakte. Maar sindsdien ben ik ook wat onrustig als hij ligt te slapen. Het liefst heb ik hem naast me als hij slaapt. Ondanks dat hij nu op zijn eigen kamertje slaapt zet ik toch weer regelmatig zijn wiegje naast mijn bed. Al is het maar voor mijn gevoel.

Misschien een idee om Lyanne op je eigen kamer naast je bed te zetten, eventueel in de bak van de kinderwagen of een reiswieg (als je die hebt).

Mensen die roepen dat je huilen goed voor de longetjes is realiseren zich niet dat een kind zo overstuur kan zijn dat ze erin kunnen stikken. Ik laat Maarten best wel eens even huilen, maar alleen als het een jengeltje is. Als hij echt hard huilt pak ik m meteen op. Gelukkig herken ik inmiddels zijn verschillende huiltjes.

Sterkte de komende nachten. Het duurde bij mij best een aantal nachten voordat ik   weer een beetje rustig kon slapen. Toch ga ik nog regelmatig even bij hem kijken. gewoon voor mij eigen gevoel. Daarbij komt natuurlijk, wat is er mooier dan naar je eigen kind kijken, toch.

groetjes Pauline

Hoi meis,

Ik kan me voorstellen dat je schrok, ik heb er hier ook zo eentje! Ze is nog niet blauw aangelopen maar dat komt ook een keer, ze wordt soms zo boos dat ze ook niet meer ademt en helemaal rood aanloopt, echt knal rood! Meestal geef ik haar dan even een klapje op haar bibs en ze neemt weer een teug.

Mijn moeder had ook zo'n baby, mijn broer, op een bepaald moment heeft ze hem met zijn kop onder de koude kraan gedaan om die schrik te krijgen, want die reageerde ook nergens meer op van woede.

Het is een erg gezicht en ik ben ook blij dat ik een babyfoon heb, dan kan ik haar tenminste horen. Gelukkig heeft ze de laatste dagen iets minder van die drift buien!

Ik hoop dat je hebt kunnen slapen!

Groetjes, Nands (mv Tess 7wk)

Thanx voor jullie reactie!

Ze sliep gisteren dus om 21:00 uur ongeveer en ze kwam vannacht pas om 03:45 voor de voeding!! Ik heb wel geslapen, maar met 1 oog open, bij ieder geluidje of iets raars stond ik naast haar bedje!

Het is dus goed gegaan, ze ligt nu heerlijk te slapen, kan ik eindelijk de was van gisteren gaan strijken en weer een nieuwe was buiten hangen om te drogen, het is hier namelijk redelijk mooi weer.

Groetjes, Marieke

Hallo,

Ik kan me voorstellen dat dat schrikken is!
Ik heb misschien nog een tip voor jullie, ik werk zelf op een KDV en daar hebben we ook wel eens kindjes die als ze erg boos worden hun adem in houden.
Blaas even in het gezichtje en er ontstaat, net als een tikje op de billen een schrikreactie en dan ademen ze weer in.

Groetjes Fenneke en Jente

Dat is wel een goede tip Fennie
Want dit is je ergste nachtmerrie.

Wij zelf hebben een ademverklikker dat is een plaatje dat je onder het matras doet.
Ademen ze 10 sec niet dan gaat er een piep af dan schrikt je kindje en gaat weer ademen. En jij word ook gelijk gewaarschuwd zodat je er gelijk naar toe kan.

Ik moet zeggen dat is echt een geruststelling en scheelt je heel veel nachtrust en ongerustheid.

Misschien een tip om het aan te schaffen, het is niet goedkoop maar het leven van ons kindje is belangrijker. En daar gaan we echt niet op bezuinigen.
Zo redeneren wij.

Maar moet iedereen natuurlijk voor zich zelf weten.

Liefs Ilse

Ik wil me daarbij aansluiten, wij hebben ook die ademverklikker van maxiphone, zou toch de Angel Care aan willen raden, die heeft meer frequenties en ruist minder. Ik heb deze babyphone al ruim twee jaar en gebruikte een heel jaar de ademverklikker bij mijn dochter, nu weer bij mijn zoontje. Erg fijn, vooral als ze ziek zijn.
Ben je al wat bekomen van de schrik?  

jeetje meid, ik heb met rillingen je verhaal zitten lezen. bleh ik zou er ook niet aan moeten denken. goed van je dat je naar gevoel heb geluistert.
hoe gaat het nu met je?

Terug
Bovenaan