blauw om mond

Hallo,
mijn zoontje van vier weken krijgt als hij even ligt te huilen zijn omgeving rondom de mond helemaal blauw. Het is precies het gebied onder zijn neus en tot zijn kin. De huid die samentrekt bij het huilen.
Eerst dacht ik dat hij misschien te koud was, maar dat is niet het geval.
Als hij stopt met huilen trekt het gelukkig weer heel snel weg. Toch vind ik het een beetje raar. Wie herkent dit???
 
Hoi,

Ja ik herken dit. Mijn dochter is nu alweer 9 maanden oud, maar toen ze zo klein was had zij dat ook. Ik dacht eerst dat ze niet genoeg lucht kreeg, maar mijn moeder vertelde me dat dat niet zo was, en dat dat voorkomt bij die kleintjes. Maar waarom ze dat hebben, dat weet ik niet. Helaas...

Groetjes
 
Hoi,

mijn dochter is nu 13 weken en heeft t ook nog ssteeds al word t minder. als ze hard gilt dan is dr mondje paars en daarom heen blauw. ik heb t nagevraagd op t CB en t is heel normaal. dit komt omdat de huid daar dunner is en er veel adertjes lopen die dus minder diep liggen. en ls een kind huilt komt er een hoop spanning op die huid te staan.
dus idd niets om je druk over te maken

gr ineke
 
Ik heb me er ook zorgen over gemaakt. Mijn zoontje heeft dat (soms) als hij zijn flesje heeft gehad. Maar dan moet ie zich natuurlijk ook inspannen. Het trekt inderdaad weer vrij snel weg. Wel fijn om te lezen dat meer kindjes dat hebben.
 
hoi,
dan geef ik jullie het verlossende antwoord......
het is niks ernstig...
maar er zit dan een vervelende BOER dwars.

maar de lippen zijn gewwon roze he!
want zijn die blauw dan even snel naar de huisarts!!

mijn beide kinderen hadden het ook altijd,
en de kindjes op het kdv waar ik werkte ook.
mijn dochter nu 6 mnd heeft het niet meer zo vaak, want ze boert veel minder dan een maand geleden.
ja ze worden groot.
 
klopt helemaal van die boer mijn zoontje had het ooktoen hij heel klein was (is hij nog steeds) 7 maand inmiddels maar de kraamverzorgster zei ook dat het een boertje was en als die werd gelaten was het blauwe weg.. lekker handig toch dan weet je wanneer er wat dwars zit...
 
Terug
Bovenaan