blauwe handjes

A

Anoniem

Guest
hoi meiden,

ben niet zo vaak aan het schrijven(sorry,lees wel vaak hoor)maar nu heb ik een vraagje;
roan (71/2 maand) heeft heel vaak paarse handjes en voetjes maar nu zijn ze donker paars en is ook zijn bovenlip en rond zijn mondje is het paars...
iemand enig idee wat ik hier mee moet?

groetjes mascha

Nou, da's ook toevallig!
Mijn kleine meid (16 weken) had vanmorgen na 'r slaapje ook helemaal blauwe (ijskoude) handjes. Ik heb 'r zelfs getempt, maar ze had gewoon netjes 37,0, dus goed op temperatuur. Ze heeft wel vaker  's ochtends kouwe handjes, maar zo blauw had ik ze nog niet gezien.

Ik weet eigenlijk ook niet wat we hier nu mee moeten, dus ook wat mij betreft zijn tips welkom!

groetjes
Mandarijn

hallo,

Ik heb ook een dochter die altijd koude, blauwe handjes en soms voetjes heeft, en volgens de artsen is dit een teken van gezondheid, maar blauwe lipjes en rondom daar heb ik welleens van gehoord maar dit heeft meestal te maken met een tekort aan zuurstof, maar als hij verder gezond is dan zal het daar wel niet aan liggen maar,  als je je zorgen maakt bel dan even het cb of de ha en vertel je verhaal beter een x teveel dan 1 x te weinig, toch.

groetjes Bianca

Hoi Hoi,

Ons zoontje heeft geen blauwe handjes, voetjes of bovenlipje, maar toen ik de eerste keer met hem op het cb kwam, hoorde de kinderarts een ruisje op zijn hartje. Dit was op zich niet ernstig, omdat bij kindjes vaak de hartklepjes nog niet goed sluiten omdat het hartje nog groeit en vaak vergroeien ze dat dus gewoon weer. Ik kreeg toen wel het advies in de gaten te houden of hij blauwe handjes, voetjes of lippen zou krijgen. Dit was ook het eerste wat de HA vroeg.

Ik zou het bij jullie kindjes gewoon goed in de gaten houden en me niet meteen zorgen maken en anders gewoon een keer de huisarts raadplegen

doei   Jamie
Tjez (07-02-2005)
Xam (01-07-2007)

Ja, blauwe handjes en voetjes van de kou kan wel, maar dit klinkt inderdaad toch anders. Ik zou zeker even langs de huisarts gaan.

Sterkte, Marisa

Hoi,
Mijn zoontje heeft ook last van extreem blauwe handjes en voetjes na het slapen, ondanks dat hij sokjes  over zijn handjes heeft en met z'n handjes in de mouwen ligt.
Hij ligt in een vrij koude kamer maar  voelt zelf niet koud aan. Ben op een gegeven moment wel naar de huisarts geweest omdat ik vond dat hij ook wat blauw rond de mond was. De lippen waren niet blauw.
De huisarts heeft goed naar hart en longen geluisterd en heeft me voor de zekerheid toch doorgstuurd naar de kinderarts. Aangezien zijn lippen niet meededen sloten ze eventuele hart/longproblemen uit en blijkt hij de "ziekte" van Raynaud te hebben.
Een extreme reactie van de kleine vaten op kou, verder niets ernstigs. Zolang hij er geen pijn van heeft of dat het erger wordt hoef ik er niets mee te doen.
Zou ook voor de zekerheid even naar de huisarts gaan, al is het alleen ter geruststelling.

Terug
Bovenaan