Blauwe lippen

<p>hoi hoi,</p><p>Mijn dochtertje van 1,5(19 maanden) heeft vrij vaak blauwe lippen, alleen in de ochtend. Dit gebeurd gewoon zomaar, of terwijl ze zit te eten of als ze rustig op het potje zit.</p><p>vanmorgen was het heel extreem en duurde het 1,5 uur voordat het weer voorbij was.</p><p>Ook heeft ze wel eens blauwe vingers, hiervoor zijn we al bij de huisarts en kinderarts geweest, zij zeggen dat het niks ernstigs is en dat het met de tijd gewoon weg blijft.</p><p>Ook hebben we vorige week een bezoek gehad bij de kinder cardioloog ivm hart ruis. Het is iets waar ze overheen groeit en dus hoeven we ons daar geen zorgen over te maken. Ook aan de cardioloog hebben we gevraagd over de blauwe vingertjes.</p><p>deze zegt het zelfde als de andere 2 artsen.</p><p>Maar ik maak me best zorgen over de blauwe lippen. Zeker na vanmorgen.</p><p>iemand hiermee bekend? </p><p> </p><p>Groetjes </p>
 
Mijn zoontje is ook 1,5 jaar en heeft soms plaatselijk last van paars/blauwe lippen. Hij heeft zo'n 2 maanden geleden een tand door zn lip gehad, rond de plek waar de wond heeft gezeten (is allang helemaal dicht) wordt het soms nog blauw of paars. Als hij zich druk maakt of gaat huilen, dan trekt het heel snel weer bij. Ons is verteld dat de doorbloeding door die wond soms nog wat minder kan zijn en dat dat best een tijdje kan duren voordat dat helemaal terug naar het oude is. Omdat het gelukkig geen uren duurt, hoeven we ons geen zorgen te maken, omdat de doorbloeding over het algemeen gewoon goed is. Anders zouden zn lippen gedurende de dag niet een gewone kleur hebben ;)
 
Terug
Bovenaan