Blauwe plekken en bulten

<p>Er kwam hier laatst iets voorbij over een bepaald zalfje/ smeersel wat gebruikt wordt bij blauwe plekken en bulten van het vallen... Ik heb het opgeschreven maar ben het briefje kwijt en kan het tussen al die topics niet meer terugvinden. </p><p>Wat gebruiken jullie bij vallenen stoten? Onze zoon is kampioen deurpost-koppen, randjes rammen en tafel verplaatsen met z’n hoofd ? Kukelt met lopen nog wel eens voorover en landt dan met z’n voorhoofd regelmatig nèt ergens tegenaan (nooit nèt er langs). Natuurlijk houden we hem in de gaten, is ons huis zo veilig mogelijk, maar hij is snel, klimt en klautert overal op en het resultaat is dat hij geregeld een bult of blauwe plek scoort (9 van de 10x zonder een kick te geven). Wat smeren jullie? Arnica zalf vind ik echt smerig spul... </p><p> </p><p>En ooit wel eens een kind blijvend een bult gehouden vraag ik me wel eens af ?</p>
 
Ik heb geen ervaring (ons zoontje is pas 6 maanden :p ) maar is het misschien deze?
https://www.vsm.nl/producten/gezondheidsproduct/arnikind-vallen-en-stoten-gel
 
Wij gebruiken de vsm vallen en stoten gel en werkt erg goed voor onze kleine die er ook een sport van maakt om overal tegen te vallen ? haha zo leuk de fase van lopen en een acrobaat willen zijn
 
Naast de vallen en stoten gel heb ik ook altijd appelstroop in de vriezer liggen. In een boterhamzakje. Als koud kompres. 
Tip van onze kraamverzorgster destijds voor mij, tegen de zwelling. Maar mijn zoontje vraagt inmiddels als ie zich hard heeft gestoten of hij appelstroop op zijn hoofd mag. Of pas toen hij bij de BSO zijn vinger tussen de deur had. Hij vroeg om appelstroop op zijn vinger. Hebben ze zo uit de pot staan smeren. Zelf dat hielp al genoeg :)
En blauwe plekken en bulten horen erbij, zou niet goed zijn als ze ze niet zouden hebben. 
 
Wij komen ook langzaam in die fase nu. Maar met haar eczeem durf ik niks geks te smeren. Die diy coolpacks ga ik onthouden!
En ik was vroeger een super stuntpiloot en heb nooit permanente bulten gekregen ;).
 
Is dat vallen en stoten gel van vsm niet hetzelfde als arnica van vsm? Dat geeft echt vieze vlekken namelijk... 
En net als vallen, stoten, blauwe plekken, bulten en schaafwonden horen vlekken erbij, maar best jammer dat iets wits/geels na het gebruikt van arnica groen blijft ? 
Hier ligt ook appelstroop in de diepvries, maar veel effect heeft het met 3 seconden koelen niet. En dat is nou net de maximale tijd dat er getroost en gekoeld kan/ mag worden.
Wel geniaal dat ze op de BSO z’n vinger met appelstroop vol hebben staan smeren. Ben benieuwd wat je zoontje zich erbij bedacht heeft op dat moment ? En tegelijkertijd... wat zullen zíj zich bedacht hebben? 
 
Roomboter Mijn schoonouders hebben deze gekke maar wel bijzonder goed werkende truc. Zodra één van onze peuters ergens tegenaan valt (gebeurt erg vaak ook) er direct roomboter op smeren. Ik vond het wat apart en was sceptisch in het begin, maar het voorkomt in 90% van de gevallen het ontstaan van blauwe plekken, bulten e.d. Mits direct gesmeerd na de val. Geen gekke ingrediënten, ruikt ook nog eens lekker en geen dure zalfjes nodig ??
 
[quote quote=10244062]Naast de vallen en stoten gel heb ik ook altijd appelstroop in de vriezer liggen. In een boterhamzakje. Als koud kompres. Tip van onze kraamverzorgster destijds voor mij, tegen de zwelling. Maar mijn zoontje vraagt inmiddels als ie zich hard heeft gestoten of hij appelstroop op zijn hoofd mag. Of pas toen hij bij de BSO zijn vinger tussen de deur had. Hij vroeg om appelstroop op zijn vinger. Hebben ze zo uit de pot staan smeren. Zelf dat hielp al genoeg En blauwe plekken en bulten horen erbij, zou niet goed zijn als ze ze niet zouden hebben.[/quote]
 
Hahaha geweldig :) 
 
Terug
Bovenaan