Blauwe plekken en bulten

<p>Er kwam hier laatst iets voorbij over een bepaald zalfje/ smeersel wat gebruikt wordt bij blauwe plekken en bulten van het vallen... Ik heb het opgeschreven maar ben het briefje kwijt en kan het tussen al die topics niet meer terugvinden. </p><p>Wat gebruiken jullie bij vallenen stoten? Onze zoon is kampioen deurpost-koppen, randjes rammen en tafel verplaatsen met z’n hoofd ? Kukelt met lopen nog wel eens voorover en landt dan met z’n voorhoofd regelmatig nèt ergens tegenaan (nooit nèt er langs). Natuurlijk houden we hem in de gaten, is ons huis zo veilig mogelijk, maar hij is snel, klimt en klautert overal op en het resultaat is dat hij geregeld een bult of blauwe plek scoort (9 van de 10x zonder een kick te geven). Wat smeren jullie? Arnica zalf vind ik echt smerig spul... </p><p> </p><p>En ooit wel eens een kind blijvend een bult gehouden vraag ik me wel eens af ?</p>
 
Ik heb geen ervaring (ons zoontje is pas 6 maanden :p ) maar is het misschien deze?
https://www.vsm.nl/producten/gezondheidsproduct/arnikind-vallen-en-stoten-gel
 
Wij gebruiken de vsm vallen en stoten gel en werkt erg goed voor onze kleine die er ook een sport van maakt om overal tegen te vallen ? haha zo leuk de fase van lopen en een acrobaat willen zijn
 
Naast de vallen en stoten gel heb ik ook altijd appelstroop in de vriezer liggen. In een boterhamzakje. Als koud kompres. 
Tip van onze kraamverzorgster destijds voor mij, tegen de zwelling. Maar mijn zoontje vraagt inmiddels als ie zich hard heeft gestoten of hij appelstroop op zijn hoofd mag. Of pas toen hij bij de BSO zijn vinger tussen de deur had. Hij vroeg om appelstroop op zijn vinger. Hebben ze zo uit de pot staan smeren. Zelf dat hielp al genoeg :)
En blauwe plekken en bulten horen erbij, zou niet goed zijn als ze ze niet zouden hebben. 
 
Wij komen ook langzaam in die fase nu. Maar met haar eczeem durf ik niks geks te smeren. Die diy coolpacks ga ik onthouden!