blauwe plekken

Hoi meiden,

Isabelle heeft momenteel 1 blauwe plek op haar linkeronderbeen en maar liefst 5 op haar rechteronderbeen!
Het lijken er iedere dag wel meer te zijn...
Ik heb het vermoeden dat dit komt doordat ze nogal wild is met kruipen, en overal gaat staan.

Hebben meer kindjes dit?
Ik heb namelijk geen zin om volgende keer bij het cb erop aangesproken te worden in de zin van kindermishandeling...(het zijn er de types voor om dat te zeggen...)

Wie oh wie heeft er raad?

Liefs Monica en Isabelle

Hoi hoi,

Heel herkenbaar!!!  Ik was al blij dat ik voorlopig niet naar het cb hoefde.. om dezelfde reden als jij beschreef. Doreen is ook zo'n wilde tante met kruipen en lopen! Ze rent nu liever dan ze loopt .
Maarre..  maak je niet te druk hoor.. de blauwe plekken zitten op de benen en dat is logisch ivm vallen en kruipen. Ik denk persoonlijk dat ze zich meer zorgen maken als ze op de armen of andere plekken op het lichaam zitten.
liefs,
Karlien

Alle kindjes zitten in de fase van het leren lopen onder de blauwe plekken en bulten op het hoofd. Daar zijn ze op het cb toch wel bekend mee. Maar ja, ik heb wel een fijn cb.
Wat je tegen de blauwe plekken kan smeren is bijv.  arniflor van vsm, maar ze hebben ook speciaal voor kinderen arnikind vallen en stoten gel. Dat helpt best goed.

heyhey

bij nathalia valt het gelukkig mee met de blauwe plekken.
we moesten 7 april naar het cb en toevallig stoot ze 6 april haar hoofd.
precies bij haar oog.
ja, dat was een leuke blauwe plek, boven haar oog (net onder haar wenkbrauw)
ook ik had zoiets van: ohoh, en ik moet morgen naar het cb, wat zullen die wel niet denken.
maar t hoort er bij hoor. vallen en opstaan, en daar horen blauwe plekken bij.

wel heb ik vallen en stoten zalf (kan je gewoon bij drogist kopen)
echt idiaal spul is dat!
als nathalia haar stoot, of valt, smeer ik dat (groene) spul op.
dat voorkomt blauwe plekken,bulten en verzacht de pijn.
echt een aanrader!

liefs, do

Hihihi

Mijn kinderen hebben allebei een soort blauwe plek ben even de naam vergeten omdat ze mix zijn. Milton boven zijn billen en Shanice op de enkel.

Maar gelukkig weten ze dat wel bij CB. Als een kind mishandelt word hebben ze dat heus wel door. Er is iemand die pissig op mij was omdat ik haar weleens de waarheid had gezegd. Ze riep dat ik Milton mishandelde bij het Cb gingen ze lachen toen ze dat hoorde want ze kennen mij door en door.
Ze roepen altijd dat ik een hele goede moeder ben daar twijfelen ze niet aan.

groetjes lisette

Hallo,

Mijn zoontje zit ook helemaal onder de blauwe plekken en als ze daar problemen over maken bij het CB dan is dat hun probleem. Jij weet dat je je kind niets aan doet, dus maak jezelf daar alsjeblieft niet druk over. Laat hen maar bewijzen dat je je kind mishandelt dat kunnen ze toch niet. Gewoon rustig blijven en zoals al eerder werd gezegd blauwe plekken horen erbij, zeker op de benen met een kruipend kind.

Succes en stay cool ha ha ha.
Lonneke

Hoi,

Hier ook een meisje wat vol blauwe plekken zit hoor. En ze heeft ook haar eerste schaafwond! (tja buiten vallen is iets pijnlijker....)
Ook regelmatig blauwe plekken op haar gezicht omdat ze weer eens tegen iets aangelopen is. Tja we hebben een erg beweeglijk meisje wat graag stunten uithaalt!

Liefs Reneke

Het was hier dit weekend flink prijs. Een schaafwond op haar kin, buiten gevallen en 2 blauwe plekken op haar hoofd. Ze valt echt voorover op haar gezicht als ze valt. Het ziet er 'mooi' uit!!!

Terug
Bovenaan