Blauwe vinger en teennagels

Hoi,Ik ben cobie en heb een dochtertje van 14 maanden.
Ze heeft soms last van blauwe handjes en dan ook de vingernageltjes en de andere keer zijn het weer haar voetjes. Ze voelen dan ook koud aan. Ze draagt dan warme sokjes en slofjes/schoentjes. De rest van haar lijfje voelt dan gewoon warm aan. Het is niet zo dat ze de hele dag blauwe handjes en voetjes heeft.
Mensen zeggen dan dat ze gewoon kouwelijk is en dat het wel vaker gebeurd. En dan denk ik oke moet me er niet druk over maken....overbezorgde moeder !!
Maar zit me toch niet lekker.   Ik wil toch weten of er meer ouders zijn met kinderen die hier last van hebben.....

hoi,

Mijn dochtertje heeft soms ook blauwe teentjes, ik heb het tot nu toe alleen gezien als ik haar in bad doe. Ik had het zelf als kind (als baby weet ik niet) ook als ik in bad of onder de douche ging, terwijl ik geen koude of overdreven warme voeten had.
Als ik jou was zou ik het bij gelegenheid eens  vragen aan een huisarts.

groeten Elke

Hoi,

Ik heb het zelf ook, vooral in mijn handen. Komt gewoon door een hele slechte bloedsomloop. Ik zou me er verder geen zorgen over maken (bij volwassenen wil een glas rode wijn per dag wel eens helpen, maar ja...) en als je eens bij de huisarts of het cb   bent kan je altijd vragen wat er aan te doen is.

Groetjes, KT

Oja, totaal overbodig waarschijnlijk, maar als je naar buiten gaat, zorg er dan wel voor dat de handjes en voetjes superdik zijn ingepakt!

Dit kan een aantal oorzaken hebben en een slechte bloedsomloop is daar 1 van.
Maar ik zou toch even naar de ha gaan om andere dingen uit te sluiten.
Mijn oudste had dit namelijk ook als baby en bij nader onderzoek had ze een ruis bij het hart. Ze heeft toen een hartfilmpje gehad en het bleek allemaal wel mee te vallen, ze is er uiteindelijk ( is nu 5 ) ook overheen gegroeid. Heel veel mensen hebben een ruis bij het hart, waar je verder geen last van hoeft te ondervinden en bij mij dochter kon dat ook de oorzaak zijn van de blauwe handjes/voetjes.
Dus ik zou voor de zekerheid toch even langs de ha gaan.
Ik heb trouwens het advies gekregen om juist niet de handjes en voetjes superdik aan te kleden,maar normaal,  omdat het lichaam zelf moet leren om zich wam te houden.
Sil

Hoi,

Nog even over dat dik aankleden van voetjes/handjes. Sil, dat klopt helemaal, het is alleen zo dat als de bloedsdoorstroming slecht is, en de vingertjes en teentjes wit/blauw worden, het pijnlijk is als de doorstroming weer op gang komt (een sterk tintelend gevoel krijg je dan, een beetje te vergelijken met een slapend been dat weer wakker wordt, maar dan wat erger). Plus dat je tenen en vingers eerder kunnen bevriezen. Dus, áls het aan de bloedsomloop ligt zou ik toch goed inpakken (dat doe ik bij mezelf wel in ieder geval ) zodat ze lekker warm blijven en de bloedsomloop goed blijft.

Groetjes, KT

quote: KT reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('09-01-2008 10:46:21'));

Hoi,

Nog even over dat dik aankleden van voetjes/handjes. Sil, dat klopt helemaal, het is alleen zo dat als de bloedsdoorstroming slecht is, en de vingertjes en teentjes wit/blauw worden, het pijnlijk is als de doorstroming weer op gang komt (een sterk tintelend gevoel krijg je dan, een beetje te vergelijken met een slapend been dat weer wakker wordt, maar dan wat erger). Plus dat je tenen en vingers eerder kunnen bevriezen. Dus, áls het aan de bloedsomloop ligt zou ik toch goed inpakken (dat doe ik bij mezelf wel in ieder geval ) zodat ze lekker warm blijven en de bloedsomloop goed blijft.

Groetjes, KT

Daar heb je helemaal gelijk in KT.
Maar als het de bloedsomloop is, dan is er een hele grote kans dat dit in de loop van de groei/ontwikkeling minder wordt en ze er zelfs overheen groeit. En als het lichaam dan nooit heeft geleerd om zichzelf op te warmen, zit je daar weer mee.
Ik bedoelde ook niet dat je geen wanten ed aan moet doen, maar gewoon normaal wat je anders ook zou doen. En dan de temp. wel goed in de gaten houden uiteraard.
Bij het lezen van jouw stukje zag ik Heather al helemaal zitten met 3 paar wanten en 4 paar sokken + schoenen.
Sil

@ Sil Hahaha, nee hoor, Heather heeft er geen last van, maar ik hou het wel in de gaten. Ik voel me soms echt een ontaarde moeder, ben ik dik aangekleed met van die thermo-wanten en heeft Heather geen wantjes aan (want geen koude vingers).
En je hebt volkomen gelijk, Nederlandse kinderen worden vaak overdreven dik aangekleed. Mijn Engelse schoonzus (woont in Nederland) moet daar altijd erg om lachen. En laten we eerlijk zijn, het is hier nou ook niet echt siberie...

totaal off topic en afgezien van de kids die met buikgriep zitten (fijn...), hoe is het verder?

Groetejs, KT

Met mij gaat het wel goed. Ben aan het Sonja Bakkeren, dus af en toe wat
sjacherijnig!
Ben nog steeds op zoek naar ander werk, maar dat wil niet echt lukken, dus daar word ik niet echt vrolijk van.
Verder zit ik wel lekker in mijn vel, afgezien van de overtollige kilo's dan, en geniet ik elke dag ontzettend van m'n kinderen.
Zo te lezen doet Heather het ook hardstikke goed, ze loopt al, begreep ik? Goed zeg! Ook goed voor jouw kilo's, kan je erachter aan, of valt dat wel mee?
Ik had je pasgeleden nog een bericht via hyves gestuurd, maar ik twijfel of die aan is gekomen?
Sil

Terug
Bovenaan