Blauwe wolk

Thomas is inmiddels ruim 3 weken oud en maakt het erg goed! We zijn vanmorgen samen voor het eerst lekker wezen "Winkelen", kort natuurlijk maar heelijk genoten samen. Zoon lief slaapt vrolijk door en mijn wereld wordt eindelijk weer een beetje groter na de laatste zware weken voor de bevalling en opstrart problemen na de bevalling. Thomas ontdekt dagelijks wat nieuwd. Waar we eerst hadden dat hij bij onrust naar boven in zijn bed schoof, hebben we nu dat hij naar boven schuift en vervolgens met zijn billen op de dekens gaat liggen met zijn billen en benen in de lucht :) Ik denk niet dat het goed is voor zijn ruggetje en nekje maar tegengaan lukt niet heeft het al gedaan voordat je er erg in hebt. Ook zuigt hij erg hard bij het leegdrinken van de fles. We zijn al overgestapt van Avent fles naar Difrax. Dit is wel wat beter maar dan nog gaat onze man erg snel. Omdat hij dan ook veel lucht binnenkrijgt laten we hem tussendoor even boeren (hij had vorige week veel last van krampjes). Alleen... wanneer hij op je schouder zit om te boeren doet hij alles behalve boeren. Hij maakt er een heel spel van, zit zijn handjes te vouwen, zijn hoofdje heen en weer te knikken, achteraver te drukken, zich scheef te laten vallen of als hij er klaar mee is gaat hij huilen. Voor ons tekenen om gewoon weer verder te gaan, maar het goede doel : hem extra laten boeren, gaat mooi niet door.

Zijn jullie ook nog zo moe? De bevalling is ruim 3 weken geleden maar ik ga nog steeds 's middags met Thomas even dutten anders hou ik het niet vol. Ook 's avonds lig ik al vroeg op bed. Misschien wil ik ook allemaal teveel :)

HI Np1980,

Wat herkenbaar die activiteit bij het boeren. Ons kleintje Rein doet precies hetzelfde. Rondkijken, omvallen, wegkruipen, etc. Slaapt Thomas verder goed? Rein sliep slecht en ik ben sinds gisteren begonnen met inbakeren en dat gaat tot nu toe heel goed.

Ik moet zeggen, ben af en toe nog wat moe, maar voel me verder wel goed. Maar ik zou zeggen, gewoon nog even rustig aan doen!

Groeten!

Kriskros: Thomas slaapt heerlijk. Hij sliep eerst niet door en kwam ook 's nachts om de 3 uur, daarna ging hij er een uurtje bij smokkelen en kwam om de 4 uur. Nu hebben we dat hij om 01.00 uur nog een voeding heeft maar die slaat hij over en komt om 04.00 uur pas weer :) Overdag gaat het slapen wisselend. Hij is graag overal bij heb ik het idee, maar dat kan nog niet. Ik zorg nu overdag dat hij echt moe is en leg hem dan gelijk neer. Vanmorgen wezen "winkelen" en dan leg ik hem neer wanneer we terug komen, gisteravond in bad en naar bed, gistermiddag wezen wandelen en dan slapen. Dit werkt erg goed. Gebruik jij een speciale doek voor het inbakeren? Doe je dit ook ''s nachts? en mag dit vanaf een bepaalde leeftijd. Wat een leuke naar trouwens Rein.

hey meis!

Herken heel erg wat je zegt! Ik had ook een paar zware weken voor de bevalling en een zware bevalling (uiteindelijk keizersnede) dus langer herstel ook! pfff!! Ik wil ook eigenlijk te snel!

Ben t wel zat en wil lekker weer sporten en dingetjes doen! en dat doe ik ook wel maar als ik dan thuis kom van bijv. een verjaardag (vandaag) ben ik compleet gesloopt! dus ja!! ik ben ook erg moe ook na 3 weken na de bevalling (precies vandaag)!

Geduld moeten we maar hebben denk ik :)
Kus!!

dat moe zijn had ik ook gaat gelukkig nu beter (8wk na bevalling)

Tijmen dronk ook heel snel ik heb nu de difrax fles met een standen speen en ik verdik zijn voeding met Nutriton (johannesbroodpitmeel) en nu gaat het beter, hij heeft geen last meer van krampjes en spuugt niet meer.

inbakeren doe ik sinds vorige week omdat Tijmen erg onrustig was met zijn handjes en veel bij mij wilde slapen, wat een heerlijkheid zo, hij is veel helderder overdag en s nachts slaapt hij heerlijk!!
ik doe dit met een Swaddle me is net een slaapzakje.

liefs, Karin

Ik gebruik de Pacco, maar denk hetzelfde principe als de Swaddle me. Ik gebruik de doek voor elk dutje, zowel overdag als 's nachts en het mag gelijk vanaf de geboorte. Ben het met Karin eens, wat een heerlijkheid! Ik merk dat Rein wel veel behoefte heeft aan regelmaat, dus ik leg hem ook overdag gewoon boven in zijn bedje te slapen, dan raakt hij niet in de war. Verder ga ik wel gewoon boodschappen doen, wandelen, etc., maar thuis slaapt hij in zijn bedje.

Ik grbuik voor Lisse de Woombie, is vlg mij net zoiets als de pacco of de swaddle me. Ideaal!

Ik zou graag elke dag even dutten, maar met 3 kids en mijn werk lukt dat jammergenoeg niet...
dan maar in de weekenden heel lang uitslapen als papa de vroege fles doet en de rest bezighoudt!!!

Terug
Bovenaan