Blazen tijdens het eten

Isa heeft het gisteren ontdekt en vandaag was het tijdens de warme hap en het toetje echt raak: met volle mond PFFFFFFFFF doen. Ik zat dus echt onder de pompoen met rijst en vis!!!! (en vervolgens ook onder de yoghurt).
En lachen dat ze deed!! Ze ging maar door, ook toen haar mond al lang leeg was!!!

Ze is vast niet de enige die dit trucje heeft ontdekt. Hoe reageren jullie hierop???
Voor mij was het vanavond reden om te stoppen met het eten (afleiden hielp maar even) omdat ze volgens mij ook een beetje genoeg had gehad.

Maar wat te doen als ze hier een gewoonte van gaat maken?????

Poppetje71
mv Isa (morgen 8 maanden!)

Moet je het eten ook niet te warm maken haha,.. (blaas mijn eten ook koeler)

Al deze dingen horen bij het ontdekken van eten etc.. Het hoort erbij en het heeft geen zin er boos over te worden.  Je kindje begrijpt niet waarom je boos of geirriteerd wordt en begrijpt ook niet wat hij fout doet. Laat staan hoe de "etikette" zijn. Hij wil gewoon weten wat hij er allemaal mee kan doen en wat daarvan het gevolg is.  Het is niet altijd even leuk, das waar, maar je kindje leert er toch een boel van. Het is soms hier ook een kliederboel en ik laat hem dan ook maar gewoon zijn gang gaan. Ik denk dan bij mijzelf als hij weer eens met beiden handen door de prut wrijft "ach, nu weet hij hoe dat voelt en werkt en dan hebben we dat ook maar weer gehad".

En geef ze eens ongelijk..

NIETS IS ZO HEERLIJK ALS MET ETEN SPELEN !!

Ik geef er gewoon een positieve draai aan anders blijft het zo'n gevecht. Als hij geen honger meer heeft en alleen loopt te "klooien" pas dan stop ik met eten geven. Eerder niet. Als hij gewoon actief is en druk tijdens het eten heb ik er gewoon meer geduld mee. Dan laat ik hem even spelen en kletsen en probeer dan weer een volgende hapje.

Succes!!

Esmé mv kay

Lotte vind het ook leuk om te blazen, praten, handen in haar mond te doen, proberen het lepeltje te pakken (dat af en toe ook lukt als ik niet zit op te letten) slabbetje in haar mond in haar ogen te wrijven enzv.
Ik vind het wel grappig je kan er niets tegen doen. Ik doe juist mee dan blijft ze eten leuk vinden en vind ze het niet erg om even te zitten.
Ach en we hebben snoetepoetsers doekkie erover heen en schoon.

Lilian mv Lotte

Hoi,

Nou ik moet eerlijk togeven dat ik er soms ook echt geen geduld voor heb. Ik weet ook wel dat ik er geduld voor moet hebben maar als ze me dan ook nog eens met een big smile zit aantekijken echt zo van zo dat heb ik ff mooi gedaan mijn mamma zit weer helemaal onder nou dat ben ik er wel eens klaar mee. Natuurlijk moet je kind zich kunnen ontplooien en dingen ontdekken, maar de ene keer kan je zelf gewoon net iets minder hebben dan de andere keer. Het is niet zo dat ik me afreageer op Tiara hoor. Ik stop dan ook gewoon met eten geven, als ze er maar mee door gaat dan hoeft ze blijkbaar niet meer anders zou ze het toch wel opeten.

Nancy

Terug
Bovenaan